بیشتر دانش آموزان به دلایل مختلف در این مناطق پس از مقطع متوسطه اول از تحصیل باز می مانند، عمده ترین علل این مساله کمبود نیروی انسانی، کمبود امکانات، مختلط بودن مدارس، تعداد اندک دانش آموزان، عدم تمایل خانواده ها برای تحصیل فرزندانشان است
کد خبر: ۱۰۵۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 05 October 2015

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام از نبود امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان مناطق روستایی وعشایری استان ایلام در مقطع تحصیلی دوره دوم دبیرستان خبرداد.

به گزارش تابناک ایلام، روستاها ومناطق عشایری استان ایلام بخش اعظمی از جمعیت 580هزارنفری این استان را به خود اختصاص داده اند وکمبود امکانات وفضاهای آموزشی ومتعاقبا  عدم تشکیل یک مقطع مهم تحصیلی دراین مناطق،عملا دسترسی این بخش عظیم از جمعیت استان را در معرض آسیب بیسوادی قرار می دهد.

بااجرای نظام جدید آموزش متوسطه ودومقطعی شدن تحصیلات متوسطه بسیاری ازروستاها ومناطق عشایری استان ایلام از دایرشدن مقطع متوسطه دوم محروم شده اند واین مسئله باعث بازماندن جمع کثیری ازدانش آموزان از ادامه تحصیل شده است.
علی بیرانوند دراین زمینه گفت: در مناطق روستایی و عشایری استان تنها مدارس در مقطع ابتدایی و متوسطه اول فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر دانش آموزان به دلایل مختلف در این مناطق پس از مقطع متوسطه اول از تحصیل باز می مانند، عمده ترین علل این مساله را کمبود نیروی انسانی، کمبود امکانات، مختلط بودن مدارس، تعداد اندک دانش آموزان، عدم تمایل خانواده ها برای تحصیل فرزندان و غیره عنوان کرد.
بیرانوندی با بیان اینکه پارسال 200 دانش آموز بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی شناسایی شده اند گفت: با وجود تلاش این سازمان برای جذب آنها برای تحصیل در مدارس ولی با اجبار نمی توان این دانش آموزان را به مدارس هدایت کرد.
وی از ساماندهی سه هزار دانش آموز مقطع ابتدایی مناطق عشایری این استان در سال تحصیلی گذشته خبر داد و گفت: برای تحصیل این دانش آموزان 180 فضای آموزشی بصورت سیار و نیمه سیار تشکیل شده است.
وی بیان کرد: همچنین برای تحصیل دانش آموزان این مناطق در مقاطع متوسطه اول نیز شش فضای آموزشی و دو مدرسه شبانه روزی نیز تشکیل شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار