مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام؛
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام از اجرا، تامین و ابلاغ اعتبار ۳۰۹ کیلومتر فیبر نوری روستایی در نقاط مختلف استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 01 August 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  عباس بیرامی  در بازدید از مناطق روستایی استان اظهار داشت: باتوجه به اینکه فیبرنوری به عنوان زیرساخت حیاتی در توسعه خدمات حوزه فناوری اطلاعات است، با تلاش اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در فاز نخست توسعه فیبرنوری روستایی به میزان ۱۷۵ کیلومتر فیبرنوری در سال گذشته تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: در فاز دوم پروژه توسعه فیبرنوری روستایی ۳۰۹ کیلومتر طراحی و با تامین اعتبار از محل منابع توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت مخابرات به عنوان مجری طرح ابلاغ شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با اشاره به ارتقاء کیفیت ارتباطی با اجرای این پروژه یادآور شد: با اجرای پروژه ارتباطات روستایی بر بستر فیبرنوری، زیرساخت ارتباطی برای ارتقاء بیش از ۲۷ سایت تلفن همراه، ۱۹ مرکز مخابراتی و بهبود دسترسی ارتباطی ۵۴ روستای استان با بیش از ۶ هزار خانوار از خدمات نسل جدید تلفن همراه و اینترنت پرسرعت سیار فراهم می‌شود.

بیرامی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح جهت بهره مندی مناطق روستایی از کیفیت ارتباطی مطلوب با همکاری کلیه دستگاه های اجرایی مرتبط با پروژه و رفع معارضین محلی آغاز خواهد شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار