سرپرست اداره کل انتقال خون ایلام گفت: مراجعه برای اهدای خون توسط افرادی که برای اولین بار قصد اهدای خون داشته اند، بیش از ۱۰۱ درصد در چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱ 01 August 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر لیلی عاصم آبادی اظهار داشت: میزان مراجعه شهروندان برای اهدای خون در چهار ماهه اول امسال ۶ هزار و ۷۸۰ نفر بوده است.

وی افزود: این میزان مراجعه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۱ درصد رشد داشته است و مشارکت بانوان رشدی ۵۵ درصدی نشان می دهد.

سرپرست انتقال خون ایلام با بیان اینکه در حوزه خونگیری نیز این مدت پنج هزار و ۶۵۵ واحد خونگیری صورت گرفته است، یادآور شد: این میزان خونگیری رشدی معادل ۱۹ درصد داشته است.

عاصم آبادی با اشاره به اینکه ذخایر خونی استان در وضعیت مطلوبی است، تاکید کرد: مشارکت اهدا کنندگان ایلامی همواره مایه دلگرمی بیماران و نیازمندان به خون و فرآورده های خونی بوده، همین امر باعث مطلوبیت ذخایر خونی و فرآورده های خونی استان شده است.

وی به ۹ مرداد سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و روز ملی اهدای خون اشاره و عنوان کرد: با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا مراجعان و اهدا کنندگان نسبت به رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در پایگاه انتقال خون ایلام اطمینان داشته باشند.

سرپرست انتقال خون ایلام از ایجاد پویش ملی ایثار حسینی، اهدای خون آگاهانه از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر خبر داد و گفت: اهداکنندکان در قالب این پویش ملی و نوع دوستانه اقدام به اهدای خون و فرآورده های خونی خود کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار