آری ! تعداد ۱۵۰کارگر‌ شرکتی منابع طبیعی استان ایلام شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند ،قضاوت اینکه خانواده این عزیزان در این مدت چه فشاری را تحمل کرده اند با خود شما مسیولین ارجمندی که چرتکه دست گرفنه اید تا فقط میز و صندلی مدیریت خودتان راحفظ کنید !
کد خبر: ۱۰۵۹۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵ 31 July 2022

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی ::امروزه درخصوص رضایتمندی از مدیران کشور با دو مقوله مهم روبرو هستیم ،یکی مجموعه اقدامات و تصمیماتی است که عرصه را بر زندگی و معیشت مردم تنگ کرده است و دیگری تصمیمات و اقدامات مدیرانی است که وضعیت را تشدید نموده و در کنار فشار مضاعف بر مردم ،نگاه آنان را نسبت به مدیریت و‌حکمرانی کشور تغییر داده است. 

وضعیت گرانی کالا و خدمات در کشور به گونه ایست که اکثر خانواده هایی که امورشان حول  درآمد کارگری یا کارمندی می چرخد ،در تامین و مدیریت هزینه های زندگیشان،از  هزینه روزمره خوردو خوراک گرفته تا دیگر هزینه های جاری عاجز مانده اند. 

گرانی های بی برنامه آنگونه عرصه را بر مدیریت خانواده های طبقه متوسط و‌ پایین تر تنگ کرده که تمام منابع درآمدی آنان حتی قادر به سیر کردن شکم اعضای خانواده هم نیست ،دیگر رفاهیات هم پیشکش!

حال تصور کنید در این وضعیت گرانی و‌ اقتصادی ،خانواده ای فاقد درآمد باشد یا اینکه مدیریت خانواده بر پایه درآمد احتمالی صورت گیرد که محقق نشود ،آنوقت چه پیش خواهد آمد؟آیا شالوده مدیریت خانواده به هم نمی ریزد!

همین خود دولت که بر سر تمام منابع درآمدی از فروش نفت و گاز گرفته تا جریمه و عوارض و‌دست در جیب مردم و ...باز هم در نیمه راه حساب دخل و خرجش به هم می خورد و با کسری مواجهه می شودو برای تامین هزینه های خود ناگزیر به استقراض و چاپ پول بی پشتوانه می شود!

حال یک خانواده براساس یک درآمد احتمالی برنامه ریزی کرده و هزینه خورد و خوراک ،هزینه خدمات و پرداخت بدهی و...را تنظیم کرده است ،اما اگر این منابع محقق نشود باید چه خاکی بر سرش بریزد ؟!

این مقدمه را ذکر کردم تا حساب دستتان بیاید وبگویم در این شرایط بیش از ۱۵۰خانواده در همین ایلام خودمان وجود دارد که براساس حقوق ناچیز سرپرست خانواده برنامه مالی خانواده را تنظیم کرده اند اما شش ماه است که بدلیل عدم پرداخت این چندرغاز حقوق ،وضعیت زندگی آنان کاملا به هم ریخته است

آری ! تعداد ۱۵۰کارگر‌ شرکتی منابع طبیعی استان ایلام شش ماه است که حقوق دریافت نکرده اند ،قضاوت اینکه خانواده این عزیزان در این مدت چه فشاری را تحمل کرده اند با خود شما مسیولین ارجمندی که چرتکه دست گرفنه اید تا فقط میز و صندلی مدیریت خودتان راحفظ کنید !

تمامی این اجحاف ها درشرایطی صورت می گیرد که همین اداره منابع طبیعی استان که بیشترین اعتبارات را در حوزه جنگل کاری و بیابان زدایی دریافت می کند قادر به پرداخت حقوق ناچیز این حجم از کارگر شرکتی نیست !

مدیران منابع طبیعی یا دستگاههای نظارتی فقط یکبار خانواده های خود را جای خانواده این نیروهای شرکتی قرار دهند! فقط یکماه از دریافت حقوق خود صرفنظر کنند به شرطی که منبع درآمد دیگری نداشته باشند ،آیا خانواده هایشان تحمل این شرایط را خواهند کرد ؟!

درست است منابع طبیعی استان اقدامات خوبی را در حوزه جنگل کاری انجام داده است ،اقداماتشان قابل تقدیر است ،اما نمی شود از کنار شرایطی که بر ۱۵۰کارگر شرکتی این اداره مترتب است براحتی عبور کنیم !

مدیران عزیز منابع طبیعی استان اگر فقط یک دهم وقتی که صرف استمرار مدیریت خود می کنند را صرف رفت و آمد برای تامین اعتبار این نیروها می کردند یقینا الان شاهد این وضعیت نبودیم !

باور کنید اگر پولی که ماهیانه صرف خرید عسل و روغن ود گوشت و همچنین پذیرایی از میهمانان مرکز می شود را صرف پرداخت حق الزحمه این کارگران می کردند الان مشکلی بنام پرداختی معوق کمتر خودنمایی می کرد.

انتظار می رود دستگاههای نظارتی و امنیتی به این موضوع ورود کنند،اکر‌این روزها با چالشی به نام عدم رضایتمندی مواجهه ایم از ناکارامدی ها نشات می گیرد نه توطئه خارجی برای براندازی نظام !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار