نماینده ولی فقیه در استان ؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: مرحوم عادل آذر با تالیف مقالات متعدد و کتاب های تخصصی جزو ۱۰۰ دانشمند برتر جهان اسلام بود که این افتخاری بزرگ برای کشور، ایلام ، حوزه جنوب استان و شهرستان دهلران است.
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴ 31 July 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز یکشنبه در آیین بزرگداشت مرحوم دکتر عادل آذر با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهر ایلام اظهار داشت: در حزن از دست دادن دانشمندی فرزانه از دانشمندان برتر جهان هستیم.

وی با توصیف عادل آذر بعنوان یک شخصیت وارسته و علمی افزود: چنین چهره ای در سطح ملی و دانشمندی در سطح جهان اسلام زاده یکی از روستاهای محروم دهلران است که با تلاش بی وقفه به جایگاه رفیعی دست یافت.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: دکتر آذر در دوره تحصیلات مدرسه را رها کرد و در جنگ تحمیلی به جبهه های جنگ با دشمن رفت و به افتخار جانبازی نائل گردید.

کریمی تبار با اشاره به سوابق علمی و مدیریتی ارزنده مرحوم عادل آذر، یادآور شد: استادی دانشگاه تربیت مدرس ، منتخب مردم حوزه جنوب ایلام در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، رییس دیوان محاسبات کشور، رییس مرکز آمار ایران و مشاور رییس جمهور بخشی از سوابق وی است.

وی با اشاره مطالعات علمی دکتر آذر گفت: پس از مرگ این بزرگوار جهان اسلام از خدمات علمی و مدیریتی دکتر آذر محروم شد.

مراسم استقبال از پیکر مطهر مرحوم دکتر «عادل آذر» ساعت ۱۴ امروز یکشنبه در فرودگاه شهدای ایلام برگزار می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار