مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان در دیدار با سرپرست مدیریت و‌برنامه ریزی استان ایلام :
مدیرکل حفظ آثار و‌نشر ارزش های مقدس استان ایلام در دیدار با سرپرست مدیریت و‌برنامه ریزی استان گفت : دفاع مقدس هشت ساله ملت ایران یک رویداد ارزشمند جهانی است ،اگر امروز بلوک مقاومت تمامی نقشه های استکبار جهانی را نقش بر ای کرده به برکت همین دفاع مقدس است .
کد خبر: ۱۰۵۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰ 30 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ پاسدار محمدحسین فولادی اظهار داشت :در حوزه دفاع مقدس و انتقال مفاهیم ان بر پایه آثار و‌نمادهای آن در استان نواقصی وجود دارد که باید با همکاری و تعامل تمامی دستگاههای مسئول این نواقص رفع شود .

وی بیان داشت :نواقص موجود باعث شده تا مقوله دفاع مقدس در استان ایلام نتواند همچون اربعین بعنوان یک برند ملی پیش برنده در حوزه های فرهنگی و اقتصادی نقش آفرینی کند

سرهنگ پاسدار محمد حسین فولادی با بیان اینکه دفاع مقدس در ایلام مغفول مانده است تصریح کرد :موزه محقر دفاع مقدس در استان با وجود درگیری در چند نقطه مرزی و‌رشادت های مردم در دفاع مقدس نماد مظلومیت ایلام در دفاع مقدس است .

وی افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری استان ایلام دژ مستحکم ایران اسلامی است و این موضوع بیانگر مقاومت و‌رشادت مردم در هشت سال دفاع مقدس است که با بذل جان و مال خود و صیانت از کیان کشور و ارزشهای انقلاب هیچگونه هزینه ای به کشور تحمیل نکرده و با وجود دفاع از مرزهای زمینی و عقیدتی کشور نه تنها سربار دیگر مناطق کشور نشدند بلکه حتی میزبان آورگان دیگر استان های همسایه هم شدند

سرهنگ فولادی با انتقاد از وضعیت تخصیص اعتبارات به بنیاد در سالهای گذشته یاد آور شد :خوشبختانه در مدیریت انقلابی استان ،نگرش به دفاع مقدس کاملا تغییر کرده و با پیگیری های استاندار و دیگر مدیران انقلابی شاهد تغییر ملموس در وضعیت اعتبارات نیز خواهیم بود .

سرهنگ فولادی در پایان از اهتمام و پیگیری های نماینده حوزه جنوب استان در تخصیص اعتبار برای مرمت یادمان های این حوزه قدردانی کرد .

در ادامه این دیدار ،سرپرست مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با برشمردن اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در برنامه های خود گفت : صیانت از ارزشهای دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعدی صرفا وظیفه بنیاد حفظ آثار نیست و همه ما به دلیل دینی که به دفاع مقدس داریم ،باید در مسیر حفظ و انتقال این مفاهیم تلاش نماییم.

امین دوست محمدی بیان داشت :برنامه ریزی لازم در راستای هوشمند نمودن امورات در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صورت خواهد گرفت .

وی افزود :با وجود اولویت بندی در اسناد بالادستی اما این مهم در استان مغفول چ تمام تلاش خود را برای هوشمند سازی برنامه ها بعنوان موتور‌محرکه رشد اقتصادی در استان بکار بسته خواهد شد .

دوست محمدی تصریح کرد :آنگونه که پیداست باوجود تعیین اولویت ها در اجرای طرح ها ،این موضوع در استان ما تحت تاثیر ملاحظات سیاسی مغفول مانده است ،با هوشمند سازی طرح و برنامه ها در استان این نقیصه را رفع خواهیم کرد

وی با بیان اینکه شیوه نامه ارزیابی مدیران پر استان تغییر خواهد کرد خاطر نشان نمود :ارزیابی مستمر مدیران استان به صورت دوره سه ماهه بر پایه هشت شاخص تعیین شده نظیر اطلاع رسانی ،جذب اعتبار و منابع دهگانه آن ،پیشرفت طرح ها و...صورت خواهد گرفت .

دوست محمدی ادامه داد: میزان جذب اعتبار از سوی مدیران بعنوان یک شاخص مهم که مد نظر استاندار محترم نیز قرار دارد یکی از شاخص های مهم ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ خواهد شد ،البته مستند با مبانی ملاک ارزیابی در این حوزه خواهد بود

وی با بیان اینکه از هیچ تلاشی برای به ثمر نشستن اعتبارات حوزه دفاع مقدس فروگذار نخواهد بود گفت :همانگونه که از اسمس پیداست ،حفظ آثار طرح جدیدی ندارد بلکه وظیفه اش صیانت از آثار دفاع مقدس است ،بنابراین ما باید با تعریف منابع اعتباری ،این بنیاد را در پرداختن به وظیفه ذاتی خود یاری رسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با پیگیری های مستمر و پررنگ نمودن نگاهها به مقوله دفاع مقدس ،دغدغه های مدیرکل حفظ آثار در خصوص اعتبارات بنیاد مرتفع شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار