سرپرست امور مالیاتی استان ایلام ؛
سرپرست امور مالیاتی استان ایلام گفت: پرونده شرکت نفت و گاز غرب به استان ایلام منتقل می شود.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰ 18 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ هیبت الله محسنی مقدم افزود:  تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی اشخاص حقیقی مربوط به عملکرد سال نود و نه، ۱۹ هزار و ۵۶۱ مورد بوده که در عملکرد ۱۴۰۰ تاکنون به بیش از ۳۰ هزار مورد افزایش یافته است.

امسال حدود ۲۳ هزار مؤدی حقیقی از تسهیلات مالیات توافقی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم استفاده کرده‌اند

: این بدان معنی است که مالیات مربوطه با توافق بین اداره مالیات و اصناف مختلف تعیین تکلیف شده و با قطعی شدن پرونده‌ها، اداره امور مالیاتی به اظهار مؤدیان اعتماد کرده است.

در حالی که مجموع مالیات سال گذشته مشاغل و اصناف استان ۳۰ میلیارد تومان بوده، ۲.۵ برابر این مبلغ (بیش از ۷۵ میلیارد تومان) در قالب عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و امورعشایری استان اختصاص یافته است.

به گفته سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان ایلام مالیات حدود ۷۰ درصد از این تعداد، صفر، برآورد شده است، از ۳۰ درصد مابقی نیز مالیات ۲۴ درصد مؤدیان، کمتر از ۵ میلیون تومان و تنها مالیات ۶ درصد آنها بالای ۵ میلیون تومان بوده است. در حالی که بیشترین مالیات استان مربوط به اشخاص حقوقی و شرکت‌های بزرگ است که مالیات آنها به توسعه استان کمک می‌کند.

خوشبختانه با پیگیری‌ها و رایزنی‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سازمان امور مالیاتی کشور با انتقال پرونده شرکت نفت و گاز غرب به استان ایلام موافقت کرده و مالیات آن صرف توسعه استان به ویژه در امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار