مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طی هماهنگی با وزارت ارتباطات، خبرنگاران عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور به این وزارتخانه معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۱۰۵۶۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 17 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ ایمان شمسایی اظهار داشت: اساساً ملاک واحدی برای شناسایی خبرنگاران وجود ندارد و نبود نظام حرفه‌ای مشخص از ضعف‌های صنف روزنامه نگاری است.

وی افزود: تشکل‌های مختلفی هم به فعالیت مشغولند اما این الزام وجود ندارد که هرکس عضو این تشکل‌ها بود خبرنگار است. اما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال هاست سامانه جامع رسانه‌های کشور که سامانه صدور مجوزهایی چون نشریات، کانون‌های تبلیغاتی و مواردی از این دست است برای عضویت خبرنگاران وجود دارد و ملاک معاونت مطبوعاتی برای حمایت مادی از خبرنگاران، عضویت آنها در این سامانه است و به طور مثال خبرنگارانی که تمایل به عضویت در صندوق هنر دارند اول باید عضو سامانه جامع رسانه‌ها شوند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌نکته که حمایت‌های معنوی از همه خبرنگاران وجود دارد، گفت: ما برای پیگیری امور جاری خبرنگاران و مواردی که قانون به ما اجازه می‌دهد قید خاصی نداریم اما در مواردی چون اینترنت خبرنگاری، معرفی به صندوق هنر و مواردی که زین پس رخ خواهد داد صرفاً به اعضای سامانه جامع خدمات می‌دهیم و برای عضویت خبرنگاران در سامانه، نامه تأیید مدیرمسئول به عنوان گواهی اشتغال به کار توسط خبرنگاران بارگذاری می‌شود و به صورت دوره‌ای پالایش می‌شود.

وی بیان داشت: خبرنگاران می‌توانند با ورود به سامانه جامع رسانه‌های کشور به نشانی e-rasaneh.ir نسبت به ثبت مشخصات و بارگذاری مدارک خود در بخش خبرنگاران این سامانه اقدام کنند.

گفتنی است؛ عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارشنبه گذشته در حاشیه جلسه هیأت دولت گفته بود امسال هم برای خبرنگارانی که معاونت مطبوعاتی آنها را تأیید کند بسته‌های اینترنت خواهیم داشت./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار