استاندار ایلام؛
استاندار ایلام اظهار داشت: بودجه اربعین در استان به ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰ 15 July 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا اظهار داشت: اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت‌های جاده‌ای اربعین شکل گرفته و بطور همزمان از ظرفیت استان‌های معین در حذف پیچ‌های خطرناک محدوده کنجان‌چم استفاده می‌شود.

وی گفت:  امروز حدود ۱۷۱ میلیارد تومان بدهکاری در حوزه‌های مختلف وجود دارد که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

بهرام نیا افزود:  از روزهای ابتدایی حضور در استان در دیدار با مسئولان کشوری از رقم بودجه اربعین استان به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان اعتبار اربعین گلایه کردم و با رایزنی‌های انجام گرفته این رقم به ۱۵۲ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد: اگر چه تاکنون ۵۰ درصد این میزان اعتبار بصورت اوراق سه ساله تخصیص داده شده است اما در دیدار اخیر با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور قول مساعد گرفته شد تا این اعتبارات بصورت نقدی تأمین بشود.

استاندار ایلام گفت: : در آستانه اربعین باید فضای استان ایلام یک فضای کربلایی باشد، تابلوهای مسیر باید از شعایر اسلامی شود، از ورودی هر شهرستان تا مرز مهران باید فضای استان امام حسینی بشود.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه در مرز برای خروج زوار ۶۳ گیت وجود دارد اما تعداد گیت ها در ورودی کشور عراق بسیار کمتر از این تعداد است ضروری است در زمینه ازدحام جمعیت نیز اقداماتی انجام شود که در این زمینه نیز پیگیری‌های لازم با وزارت کشور برای رایزنی با مسئولان کشور عراق انجام شده است.

بهرام نیا ادامه داد:  با پیگیری‌ها و رایزنی‌های انجام گرفته ظرفیت جدیدی در حوزه برق با ظرفیت ۶۳ مگابایت در مرز مهران نیز ایجاد شده است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار