رئیس دامپزشکی استان ایلام:
رئیس دامپزشکی استان ایلام گفت: در روز عید قربان و‌ روز قبل از آن در نظر داریم تا ۱۵ اکیپ ثابت در اداره کل و ۲۰ اکیپ سیار در سطح استان فعال باشند و تبلیغات لازم را انجام دهند و بر ذبح دام نظارت داشنه باشند.
کد خبر: ۱۰۵۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 06 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ احمدی رئیس دامپزشکی استان ایلام در دیدار با کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام بیان داشت: دام پزشکی و دام پروری در سنت ما و در ساختارهای طبیعی جا داشته و این صنعت مردم این استان را از گذرگاه‌های تاریخی زیادی عبور داده، منشا اقتصادی و تاثیراتی بر روندهای مختلف زندگی داشته است.

وی افزود: صنعت دام در استان صنعت اشتغالزایی است و مجموعه دام پزشکی نیز در خدمت این صنعت بوده است.

رئیس دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: نقاط قوت به لحاظ اثباتی در استان وجود داشته، در استان ایلام ۲ میلیون راس واحد سنتی، حدود یک هزار  واحد صنعتی در مجموعه‌های مختلف فعال بوده و نزدیک به ۷۰۰ نفر نیز در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی مشغول به کار هستند و این مجموعه به صورت پویا در حال توسعه فرآیندهای اجرایی و اداری است.

احمدی به نقاط ضعف استان اشاره کرد و افزود: نقاط ضعف در حوزه کشتار غیر مجاز است که به یک نقطه ضعف برای فرهنگ اجتماعی تبدیل شده است. 

وی گفت: بیماری‌های خاصی در سطح کشور وجود دارند، از جمله این بیماری‌ها تب کریمه کنگو که است که یک مورد در استان ابتلا داشته‌ایم، بر همین اساس در روز عید قربان و‌ روز قبل از آن در نظر داریم تا ۱۵ اکیپ ثابت در اداره کل و ۲۰ اکیپ سیار در سطح استان فعال باشند و تبلیغات لازم را انجام دهند و بر ذبح دام نظارت داشنه باشند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار