امید است همان طوری که مدیرکل هواشناسی استان شب گذشته اعلام کرد تافردا صبح از غلظت آلودگی هوا کاسته ورقیق خواهد شد ونیازی به تعطیلی ویا تاخیر در ساعت اداری نیست الان که شرایط آلودگی هوا در شهرستان دهلران 1180 میکرو گرم یعنی8برابرحد مجازرسیده است حال نیز اظهار نظر کند !
کد خبر: ۱۰۵۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴ 04 July 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: در حالی شب گذشته مدیرکل هواشناسی استان گفت تا فردا صبح از غلظت آلودگی هوا کاسته و رقیق خواهد شد ونیازی به تعطیلی ویا تاخیر در ساعت اداری نیست که شرایط آلودگی هوا در شهرستان دهلران 1180 میکرو گرم یعنی8برابرحد مجازرسیده است !

حال این سوال مطرح است که نقش کارگروه هماهنگی استانی شرایط اضطرار آلودگی هوا چیست و ستاد مدیریت بحران استانداری دقیقا کجای کار است ؟چرا محیط زیست ، دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه های دیگر در خصوص 8برابر بودن حد مجاز میزان غلظت آلودگی هوا در شهرستان سکوت پیشه کرده اند ؟ چرا مدیرکل هواشناسی آدرس غلط که دقیقا سلامت مردم را هدف قرار می دهد را اشتباه ارائه می کند !

 آقایان مدیر ! همواره نحوه تصمیم گیری شما متفاوت تر از دیگر استان های کشور است چرا که خاک نرسیده تهران را به تعطیلی کشاند از سوی دیگر نیز فعالیت ادارات برخی شهرهای خوزستان بر اساس اعلام کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا تصمیماتی اتخاذ و ابلاغ شد اما در استان ایلام که نیمی از شهرهای آن درگیر گرغبار بود خبری از جلسه اعضای کارگروه ستاد مدیریت بحران نبود و تنها مدیرکل هواشناسی استان بود که اعلام نظر کرد اعلام نظری که غلط از آب در آمد ،چرا که شاخص غلظت آلودگی هوا در شهرستان 8 برابر حد مجاز رسید!

آقایان مسئول !اینکه شرایط هوا در مرکز استان پایدار و خنک است چرا باید باید مردم دیگر شهرهای استان الخصوص دهلران ومهران که گرمای بالای 50درجه سانتیگراد وحال هم هجوم ریزگردها را همواره با زندگی روزمره خود دارند بر اساس سبک وسیاق تمصیمات شما گذران زندگی کنند!

بدون شک مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر اساس دانش پزشکی که دارند دقیقا می دانند ذرات معلقی که قطرشان 10 میکرون یا کمتر است، خطر بیشتری برای سلامت دارند، زیرا عموما می‌توانند از بینی و گلو عبور و به عمق ریه‌ها و حتی گاهی جریان خون وارد واستنشاق این ذرات می‌‌تواند بر قلب و ریه‌‌ها اثر بگذارد و پیامدهای بهداشتی وخیمی ایجاد کند حال اینکه سکوت پیشه کرده اند خود جای سئوال است !

آقایان مدیر !بررسی‌های علمی متعدد ارتباط قرار گرفتن در معرض این ذرات معلق آلاینده را از جمله با این مشکلات بهداشتی ثابت کرده‌اند ، مرگ زودرس در افراد مبتلا به بیماری قلبی و ریوی ، حملات قلبی، اختلال ریتم ضربان قلب ، تشدید بیماری آسم ، کاهش کارکرد ریوی از مهمترین اثرات ریزگردها است حال اینکه شما چندین شهرستان بخصوص دهلران که 8بربار حد مجاز است تعطیل نکرده اید موضوعی است که باید خودتان پاسخگوی افکار عمومی باشید .

اما به راستی چرا مسئولان شهرستان دهلران که در کانون گردغبار و ریزگردها هستند سکوت پیشه کرده اند ؟ چرا مدیران حفظ کردن میز و صندلی خود را به سلامت مردم ترجیح می دهند ؟ 

بدون شک تغییرات مدیریتی از مهم ترین موضوعات در ادارت شهرستان دهلران است که می طلبد معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دهلران به صورت اظطرار به موضوع ورود کند چرا که برخی مدیران دیگر انگیزه لازم برای اداره امورات محوله ندارند و تنها نام مدیر را یدک می کشند ونباید مردم شهرستان دهلران تاوان چنین مدیرانی را بدهند. 

امید است همان طوری که مدیرکل هواشناسی استان شب گذشته اعلام کرد تافردا صبح از غلظت آلودگی هوا کاسته ورقیق خواهد شد ونیازی به تعطیلی ویا تاخیر در ساعت اداری نیست الان که شرایط آلودگی هوا در شهرستان دهلران 1180 میکرو گرم یعنی8برابرحد مجازرسیده است حال نیز اظهار نظر کند !

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار