معاون آموزشی دانشگاه ایلام:
معاون آموزشی دانشگاه ایلام گفت: به دنبال رایزنی‌های انجام شده با سازمان سنجش و با وجود کمبود داوطلب، طبق شرایط، یک حوزه برای آزمون استخدامی در ۳۱ تیرماه در شهر دهلران تعیین و امتحان در آنجا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰ 05 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ بزرگترین شهرستان استان ایلام دهلران است که فاصله زیادی نسبت به مرکز استان دارد؛ این روزها مشکل حوزه امتحانی برای جوانان این شهرستان به یک دردسر تبدیل شده و خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

شهرستان دهلران از لحاظ وسعت بزرگترین منطقه استان و دارای ظرفیت‌های فراوان کشاورزی و نفت و گاز است؛ یک معضل اساسی که مردم این شهرستان با آن درگیر هستند تردد به سایر مناطق به ویژه مرکز استان است.

این شهرستان دارای جوانان تحصیلکرده و نخبه بوده اما آمار بیکاری در این منطقه فراوان است که گویا شرکت‌های مستقر در منطقه جایی برای فرزندان این دیار ندارند و باید برای اشتغال به سایر مناطق مهاجرت و سفری سخت را سپری کنند.

دولت هر ساله برای جذب جوانان تحصیلکرده آزمون‌های استخدامی برگزار می‌کند تا امید را در دل این نسل، روشن نگه دارد اما این آزمون در استان ایلام برای مناطق دوردست یک مشکل شده است چرا که در استان ایلام تنها در محدود مناطقی حوزه امتحانی وجود دارد و همه باید به آنجا مراجعه کنند.

این مسئله برای جوانان شهرستان دهلران نامساعدتر است چرا که باید با خطرات راه، گرمای طاقت فرسا، مسافت دور و هزینه فراوان روبرو باشند و بعضاً خیلی‌ها عطایش را به لقایش بخشیده و با همه زحماتی که کشیده‌اند از آزمون دادن صرفنظر می‌کنند.

این مسئله باید توسط متولیان امر مورد توجه واقع شود تا شاهد یک رقابت عادلانه در سراسر استان باشیم.

سازمان سنجش کشور تصمیم گیری می‌کند

کوخایی‌زاده معاون آموزشی دانشگاه ایلام و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه بیان داشت: دانشگاه ایلام نماینده تام الاختیار مخزن اصلی و مسئولیت دریافت سوالات آزمون‌ها و ارسال به شهرستان‌ها را بر عهده دارد و هیچ دخالتی در تعیین حوزه‌های امتحانی در سایر شهرستان‌ها ندارد و مستقیما سازمان سنجش کشور تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: طبق مطالبه جوانان شهرستان دهلران به علت بعد مسافت، هزینه و خطرات و سایر مشکلات که ممکن است رخ دهد این نکات از طریق رئیس دانشگاه و معاونت آموزشی به سازمان سنجش منعکس شد.

معاون آموزشی دانشگاه ایلام ادامه داد: معیار و شاخصه‌ای که سازمان سنجش برای تعیین حوزه امتحانی دارد تعداد ۳۰۰ داوطلب است که در شهرستان دهلران تعداد شرکت کنندگان به حد نصاب نرسید و نزدیکترین حوزه برای آنها در نظر گرفته شده بود که با این رایزنی‌های انجام شده با وجود کمبود داوطلب طبق شرایط یک حوزه برای آزمون استخدامی در ۳۱ تیرماه در شهر دهلران تعیین و امتحان در آنجا برگزار می‌شود.

امیدواریم برای آزمون‌های بعدی تعیین حوزه برای سایر شهرستان‌ها که فاصله طولانی با مرکز استان دارند نیز در آینده برقرار شود.

از مسئولین دانشگاه ایلام در جهت انعکاس مطالبات جوانان شهرستان دهلران به سازمان سنجش و تعیین حوزه امتحانی در این شهرستان کمال تشکر را داریم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار