مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در ۵۰۰ رشته به استان تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴ 04 July 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین الیاسی  اظهار داشت: این اعتبارات توسط سه بانک عامل کشاورزی، رفاه کارگران و پست بانک پرداخت می شود.

وی افزود: نرخ تسهیلات مشاغل خانگی چهار درصد و بدون تنفس بوده و بازپرداخت آنها نیز پنج تا هفت ساله است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ادامه داد: حداکثر مبالغ پرداختی امسال یک میلیارد ریال بوده که با توجه به سرانه در نظر گرفته شده است.

الیاسی تاکید کرد: بیشتر طرح های معرفی شده از سوی دستگاه های اجرایی، قبل از معرفی به بانک مورد بازدید قرار می گیرند و در نشست کمیته کارشناسی مشاغل خانگی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و بانک های عامل طرح های منجر به اشتغال پایدار جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند.

وی اشتغال و کسب و کار خانگی را به عنوان راهکاری مهم در راستای تولید سرمایه و حذف هزینه های مربوط به رهن ، اجاره مکان کارگاه و استفاده از دیگر اعضای خانواده به عنوان نیروی انسانی دانست که در کشور مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام یادآور شد: کسب و کار خانگی که در محل سکونت راه‌اندازی می‌شود، ضمن تولید کالا و یا خدمت سبب ایجاد ارزش شده و با توجه به این تعریف مکان تولید و ایجاد ارزش افزوده به درون خانه‌ها راه می یابد.

الیاسی اضافه کرد: با اختصاص فضای خانه‌ به کسب و کار با تأکید بر حفظ بنیان‌ خانواده به کسب مزیت رقابتی از طریق کاهش هزینه‌های ثابت و متغیر تولید، می توان دست یافت.

وی گفت: قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در راستای تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور به منظور تحقق عدالت اجتماعی امنیت و امکانات شغلی برای آحاد افراد جامعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و دستورالعمل اجرایی مربوطه در سراسر کشور اجرایی شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار