تفکر ارباب رعیتی مدیران، نحوه برخورد و تعامل با ارباب رجوع، تفسیر به رای قوانین و مقررات توسط کارکنان و نیز بروکراسی های غیر موجه اداری حسابی مردم را آزار و اسباب نارضایتی مردم را فراهم آورده است.
کد خبر: ۱۰۵۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ 04 July 2022

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: یکی از مهمترین هدف های تحول اداری ارتقا و حفظ کرامت مردم است و مهمترین شاخصه ارزیابی عملکرد یک سازمان یا حتی یک حکومت در میزان رضایت مندی مردم می توان سنجید بطوریکه در سیره پیامبران و اهل بیت همواره بر جلب رضایت توده مردم در نحوه برخورد و ارائه خدمات تاکید شده و همچنین تئوری پردازان نابرابری را عامل نارضایتی عنوان می کنند.

نابرابری که امروزه خود را در قالب مقوله عدم تکریم ارباب رجوع و تقسیم بندی مردم به دو گروه عام و خاص در نحوه ارایه خدمات بخوبی نشان داده و نظام اداری کشور در تکریم و ارایه خدمات به مردم از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست، بطوریکه رواج و باب شدن دو بدعت نامیمون «داشتن پارتی» و «داشتن آشنا» در دستگاههای اداری کشور امری عادی شده و رابطه جای ضابطه قرار و تبعیض و نابرابری چالش اساسی سیستم اداری کشور شده است.

تفکر ارباب رعیتی مدیران، نحوه برخورد و تعامل با ارباب رجوع، تفسیر به رای قوانین و مقررات توسط کارکنان و نیز بروکراسی های غیر موجه اداری حسابی مردم را آزار و اسباب نارضایتی مردم را فراهم آورده است.

از حرف تا عمل شعار نمادین تکریم ارباب رجوع و طرح مقطع ای میز خدمت فاصله بسیاری است و به آفتی برای از بین بردن باور و اعتماد مردم تبدیل شده است.

گشاده رویی، احترام، بها دادن به حقوق همه شهروندان بصورت یکسان، رعایت شأن و حفظ عزت نفس مردم و اقناع و توجیه نمودن ارباب رجوع که از الزامات و مانیفست کاری یک سازمان یا نهاد است کم رنگ شده و سازوکار های لازم در ارائه خدمات مطلوب و موثر وجود ندارد.

بر اساس قانون اساسی و شرع مقدس مردم ولی نعمتان و متولیان خادمان ملت و وظیفه خدمتگزاری به آنها را دارند فلذا رضایت مندی مردم در گرو نحوه ارایه خدمات مطلوب و در عین حال حفظ شأن و منزلت مردم میسر می شود که مدیران بایستی آن را نصب العین و سرلوحه کاری خود قرار دهند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار