سرپرست شبکه بهداشت دهلران؛
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت : سلامت مردم اولویت شبکه بهداشت درمان است و همه درمانگاه های بخش خصوصی ملزم به رعایت قانون نظام پزشکی هستند. 
کد خبر: ۱۰۵۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸ 01 July 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالصاحب شریفی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت : با توجه به فعالیت چندین درمان گاه بخش خصوصی و جذب پزشکان متخصص برای خدمات دهی به مردم درمانگاه ها حتما باید مجوزو پروسه قانونی که دریافت پروانه مطب باشد را طی کنند. 

 وی ادامه داد : متاسفانه فعالیت پزشکان متخصص بدون پروانه در درمانگاه ها برابر قانون نظام پزشکی خلاف است و پزشکان متخصص برای ادامه فعالیت حتما باید پروانه مطلب داشته باشند. 

 سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران تصریح کرد : درمانگاه ها و پزشکان بدون توجه به قانون نظام پزشکی که داشتن پروانه فعالیت است اقدام به ویزیت بیماران در شهرستان می کنند که خلاف است. 

وی با اشاره به اینکه ویزیت بیماران توسط درمانگاه ها بخش خصوصی و پزشکان در شهرستان خلاف قانون است گفت : اگر فردا پزشکی با تجویز اشتباه اقدام به نسخه نویسی برای بیمار کرد و این امر و منجر به فوت و یا مسمومیت آنها شد چه کسی پاسخگو حضور متخصص بدون پروانه در شهرشتان است. 

 شریفی گفت : برابر قانون نظام پزشکی هر پزشک می تواند دو پروانه فعالیت در شهر محل اسکان خود و شهر هایی که به صورت پاره وقت بیماران را ویزیت می کند اقدام کند که متاسفانه پزشکان که در درمانگاه های شهرستان دهلران فعالیت می کنند بدون توجه به قانون اقدام به ایجاد مطب بدون پروانه، در حال ویزیت بیماران هستند که خلاف است. 

شریفی گفت : اغلب پزشکان متخصص طبابت در شهر بزرگتر را انتخاب می کنند اما اکنون امکان صدور پروانه طبابت در دو شهر فراهم شده است و پزشک می‌تواند در شهر بزرگ و کوچک طبابت کند و پزشکان متخصص که تمایل به خدمات پزشکی به شهروندان دهلران را دارند می تواند برابر قانون اقدام به دریافت پروانه طبابت کنند .

وی گفت : دانشگاه علوم پزشکی ایلام و شبکه بهداشت درمان شهرستان دهلران از حضور پزشکان متخصص استقبال می کند و این امر منوط به دریافت پروانه طبابت در شهرستان دهلران است 

سرپرست شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران گفت: نظارت بر درمان شبکه بهداشت برابر قانون با پزشکان و درمانگاه های بخش خصوصی که قانون نظام پزشکی توجه نکنند علاوه بر تشکیل پرونده ، موضوع را از طریق مجاری قانونی تا حصول نتیجه دنبال خواهد کرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار