رییس سازمان صمت ایلام؛
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام‌ اظهار داشت: ۶ طرح صنعتی در استان با اعتبار ۷۲۵ میلیارد ریال در استان به بهره برداری می رسد
کد خبر: ۱۰۵۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ 30 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا محمد رحیمی افزود:  در خصوص جواز تاسیس صنعتی و طرح‌های در دست اقدام ۵۲۵ فقره جواز تاسیس فعال با سرمایه‌گذاری مورد نیاز ۴۲ هزار میلیارد تومان و اشتغال بیش از ۱۵ هزار نفر وجود دارد. 

وی گفت:  سال گذشته ۲۹ واحد تولیدی سال به چرخه تولید بازگشت و امسال هم در تلاشیم با استفاده از ظرفیت‌های موجود تعداد ۳۰ واحد دیگر را به مدار تولید بازگردانیم.

محمر رحیمی ادامه داد: ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری با حدود سرمایه گذاری ۲۸ هزار میلیارد تومان و نزدیک به ۱۰ هزار نفر اشتغالزایی در استان وجود دارد که از این تعداد واحد تولیدی حدود ۷۰ درصد یعنی ۳۳۹ واحد فعال و نیمه فعال وجود داشته که ۳۰ درصد آنها یعنی ۱۴۰ مورد واحد راکد محسوب می‌شوند. 

وی افزود:  امسال در زمینه اکتشافات ۱۶ نوع معدن که عمدتا غیرفلزی بوده در استان شناسایی شده که این کانی های غیر فلزی شامل معادن گچ، آهک، شن، ماسه، مارن، آلوویوم و بیتومین یا قیر طبیعی از جمله ذخایری هستند که از معادن ایلام استخراج می‌شوند.

ممد رحیمی گفت: تعدادی از پروژه های سنگین و طرح‌های نیمه تمام و جوازهای آماده سرمایه گذاری نقطه امید بخش برای تولید محسوب شده و در صورت راه اندازی در زمان مقرر در ایجاد توسعه صنعتی به شدت تاثیرگذار خواهد بود که از جمله این طرح‌ها می‌توان به فیلتر تصفیه آب، طرح ان جی ال و پتروشیمی دهلران  پتروشیمی هلیلان و فولاد ایوان اشاره کرد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار