مدیران اداره کل امور مالیاتی و اعضای سازمان نظام پزشکی استان ایلام در خصوص اجرای قوانین مالیاتی، نشست هم اندیشی برگزار کردند.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲ 29 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ در این نشست که در ساختمان نظام پزشکی استان برگزار شد، آقایان محسنی مقدم سرپرست اداره کل امور مالیاتی و دکتر رمضانی رئیس سازمان نظام پزشکی استان، برگزاری چنین نشست ها و جلساتی را باعث رفع ابهامات و پیشبرد بهتر امور مشترک ارزیابی و بر تداوم این برنامه ها تأکید کردند.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان ایلام در این جلسه ضمن تبریک انتصاب آقای محسنی مقدم و تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل متقابل، در سخنانی پرداخت مالیات را جزو وظایف بدیهی همه افراد جامعه ازجمله پزشکان دانست و گفت: پزشکان ایلامی شفاف‌ترین عملکرد را لحاظ پرداخت مالیات دارند.

دکتر رمضانی رئیس در این نشست، مواردی از قبیل: بالا بودن میزان مالیات پزشکان استان نسبت به سایر استانها، بالا بودن ضریب سود لحاظ شده برای محاسبه مالیات، در نظر گرفتن شرایط استان ایلام برای وصول مالیات، تأخیر در پرداخت هزینه مربوط به بیمه ها، و محاسبه مالیات بر مبنای درآمد واقعی و رسیدگی کارشناسانه به پرونده های مالیاتی پزشکان را مطرح کردند.

سرپرست اداره کل امور مالیاتی استان ایلام نیز جامعه فرهیخته و تلاشگر پزشکان را از صنوف خوش حساب استان در زمینه پرداخت مالیات دانست و تصریح کرد: تلاش می کنیم با استفاده از ظرفیت و تسهیلات مالیاتی، از پزشکان برای ارتقای خدمات به مردم استان حمایت کرده و متقابلاً انتظار داریم پزشکان نیز در راستای عدالت مالیاتی، قوانین و تکالیف مالیاتی خود را به موقع و دقیق انجام دهند.

محسنی مقدم اعلام کرد: خوشبختانه اکثر فعالان این حوزه اظهار نامه مالیاتی ارائه می‌دهند و با توجه به اینکه اطلاعات مالی پزشکان از طریق سامانه های بیمه ای و سایر منابع اطلاعاتی در دسترس است، تلاش می کنیم که اخذ مالیات آنان بر اساس واقعیت و شفافیت انجام شود.

وی به تشریح تکالیف مؤدیان و معافیت ها، جرایم، زمان و نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی واستفاده از تسهیلات تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتی های مستقیم و مزایای آن پرداخت و گفت: با توجه به الزام فعالان حوزه درمان به ثبت نام و استفاده از پایانه فروشگاهی همچون سایر صنوف، پزشکان به عنوان فرهیختگان جامعه، می توانند الگوی مناسبی برای بقیه اقشار در این باره باشند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار