سرپرست شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه این مجموعه با نصب مولد اضطراری در شرایط ویژه و فصل گرم سال موجبات تاُمین رفاه عمومی شهروندان و پایداری انرژی شبکه برق شهری را فراهم کرده است، گفت: شرکت گاز استان هرساله در فصل گرم سال و در راستای مسولیت های اجتماعی به شبکه برق استان کمک کرد.
کد خبر: ۱۰۵۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 29 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمود کشاورز با اشاره به اینکه بازرسان شرکت توزیع برق استان در بازدید سرزده از این مجموعه قدردانی کردند، اظهار داشت: استفاده از ژنراتور اضطراری مولد برای تاُمین برق مصرفی، جلوگیری از خاموشی برق مصرفی شهری، داشتن فرهنگ بالای کارکنان شرکت در رعایت الگوی مصرف و ... از مهمترین عوامل در کاهش مصرف برق بوده است.

وی افزود: این شرکت از طریق راه اندازی دیزل ژنراتور اضطراری و نیز استفاده از سلول های خورشیدی، برق مازاد بر مصرف خود را بصورت روزانه به شبکه شهری تزریق می‌کند.

سرپرست شرکت گاز استان با بیان اینکه دیزل ژنرانور برق اضطراری این مجموعه به منظور تاُمین برق مورد نیاز شرکت در زمان اوج مصرف راه اندازی شده است، تاکید کرد: با عنایت به لزوم تجهیز شرکت گاز به دستگاه تاُمین برق اضطراری و طی انعقاد تفاهم نامه‌ای با شرکت توزیع برق استان، یک دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت ۵۰۰ کیلو ولت آمپر و فرکانس ۵۰ هرتز و ۱۴۰۰ RPM از ساعت ۹ لغایت ۱۳:۳۰ بصورت روزانه در مدار قرار می‌گیرد.

کشاورز با اشاره به اینکه این دستگاه تا ۵۰۰ کیلوولت آمپر برق تولید و کل جریان برق مصرفی ساختمان شرکت گاز استان را در زمان اوج مصرف بار شبکه برق شهری تاُمین می‌کند، یادآور شد: دستگاه دیزل ژنراتور دارای قابلیت قطع و وصل دستی و اتوماتیک و نیز کنتور دیجیتالی دوطرفه برای محاسبه توان برق مصرفی را داراست.

وی علاوه بر ژنراتور مولد برق، از بکارگیری و استفاده از سلول های خورشیدی با ظرفیت ۱۰ کیلوولت آمپر به منظور تولید برق مصرفی شرکت و تزریق مازاد آن به شبکه برق استانی خبر داد و گفت: این میزان تولید برق توسط شرکت گاز استان منجر به تقدیر اداره برق از این مجموعه و نصب بنر تقدیر و تشکر از کارکنان شرکت گاز شد./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار