معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون موردی از بیماری وبا در این استان شناسایی نشده و امیدواریم شهروندان با رعایت بهداشت فردی از ابتلا به این بیماری جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۰۵۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ 29 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر علی نیکونهاد  اظهار داشت: بیماری وبا از راه تماس یا مصرف آب و خوراک آلوده شیوع پیدا می کند که باید مردم موارد بهداشت فردی و اجتماعی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

وی در خصوص علایم این بیماری یادآور شد: علایم این بیماری اسهال آبکی شدید و بدبو با دفع بسیار مکرر اجابت مزاج، استفراغ ناگهانی بدون داشتن حالت تهوع، گرفتگی عضلات ساق پا، عطش فراوان، پری و غرغر مداوم شکم است.

دکتر نیکونهاد ادامه داد: همه مراکز بهداشتی درمانی در استان غربالگری را انجام می دهند و در صورت مشاهده مورد مشکوک بلافاصله فرد تحت درمان قرار می گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هنگام داشتن علائم باید به نزدیک ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کرد و برای جلوگیری از کم آبی بدن مصرف مایعات را افزایش داد.

وی تاکید کرد: شهروندان از بهداشتی بودن آب مصرفی مطمئن شوند، محلول مخصوص شستشو سبزیجات را از داروخانه تهیه و میوه و سبزیجات را با آن محلول شستشو داد و به شستن صحیح دست ها توجه کنند./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار