مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام؛
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت:بخشی از نظارت به وزرات جهاد کشاورزی واگذار شده است، در سال جاری حدود ۱۷ هزار و ۸۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی و صنفی انجام شده که در این راستا نیز ۱۰۷ پرونده تخلف با ۵۰۷ میلیارد رسال جریمه تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع شده است.
کد خبر: ۱۰۵۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷ 28 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ رضا محمد رحیمی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام با بیان اینکه ۵۲۵ فقره جواز تاسیس فعال در حوزه صنعت استان وجود دارد، افزود: طرح های نیمه تمام نقطه امیدبخش برای تولید استان است و تلاش بر این است که طرح های صنعتی نیمه تمام، هر چه سریعتر تکمیل شده و به بهره برداری برسد. 

وی بیان داشت : در حال حاضر ۴۷۹ واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در استان ایلام وجود دارد

 مدیرکل صمت ایلام  با بیان اینکه این تعداد با اعتباری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان با اشتغالزایی ۱۰ هزار و ۱۷۸ نفر فعالیت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ درصد واحدهای صنعتی استان فعال و نیمه فعال بوده و ۳۰ درصد راکد هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام ابراز کرد: در حال حاضر طرح های بزرگ صنعتی در استان ایلام در حال اجرا است و پیگیری و رسیدگی به پروژه های نیمه تمام محور اصلی برنامه های ماست و توان و تلاش خود را برای طرح های نیمه تمام از جمله ان.جی. ال دهلران، فولاد ایوان، پتروشیمی هلیلان به کار بسته ایم.

محمدرحیمی با اشاره به اینکه ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان ایلام وجود دارد، ابراز کرد: فعال سازی واحدهای صنعتی یکی از رویکردهای اصلی در حوزه صنعت استان است، که در این راستا ۲۹ واحد به چرخه تولید برگشته است.

وی با بیان اینکه هدف گزاری در سال جاری برای واحدهای صنعتی در استان برای برگشت به چرخه تولید ۳۰ واحد بوده است، ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون نیز ۵ واحد به چرخه تولید برگشته اند و تلاش می شود که تا پایان سال جاری برگشت این واحدهای تولیدی به چرخه محقق شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از مهم ترین کارگروه های سطح استان است، ابراز کرد: حفظ وضع موجود و رفع مشکلات در شرایط کنونی در دستور کار قرار دارد و تلاش می شود که موانع تولید از سر راه واحدهای تولیدی برداشته شود.

محمدرحیمی با اشاره به بازرسی و نظارت بر بازار، ابراز کرد: بخشی از نظارت به وزرات جهاد کشاورزی واگذار شده است، در سال جاری حدود ۱۷ هزار و ۸۴۷ مورد بازرسی از واحدهای صنعتی و صنفی انجام شده که در این راستا نیز ۱۰۷ پرونده تخلف با ۵۰۷ میلیارد رسال جریمه تشکیل و به مراجع قانونی ارجاع شده است.

وی میزان بازرسی از واحدهای صنعتی و صنفی در استان نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: از ۸۴ ماده معدنی شناسایی شده در کشور ۱۶ ماده معدنی در استان ایلام وجود دارد و معادن فلزی در استان ایلام نداریم.عمده معاون استان غیر فلزی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام با بیان اینکه ۴۰ هزار و ۵۹۶ پروانه کسب معتبر در استان در بخش های عمده خدمات و اشتغال صادر شده است، ابراز کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان در سال گذشته ۲۵۰ پرونده با ۳۰ مصوبه و در سال جاری ۶۶ پرونده با ۸۸ مصوبه بررسی شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار