استاندار ایلام گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از استهلاک منابع و سرمایه در طرح سامانه گرمسیری هرچه سریعتر این پروژه مهم و حیاتی، تکمیل شده و در اولین اقدام خط انتقال آب آن اجرایی شود.
کد خبر: ۱۰۵۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴ 28 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام‌نیا  با معاون آب و خاک وزیر جهادکشاورزی دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار پیگیر خواسته ها و مطالبات استان در این حوزه جهاد کشاورزی شد.

بهرام نیا در این دیدار که روسای سازمان های مدیریت و برنامه ریزی و جهاد کشاورزی استان به همراه مدیران معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز حضور داشتند، خواستار ترمیم و تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ آب در استان ایلام شد و گفت: در این راستا با توجه به خشکسالی بی سابقه در ایلام لازم است در تامین اعتبارات لازم و پیگیری از طریق مدیریت آب‌های غرب و شمال غرب کشور به این استان توجه ویژه ای شود.

وی در ادامه خواستار به سرانجام رسیدن ۲ طرح مهم سامانه گرمسیری و احیای اراضی در استان شد و گفت: ضرورت دارد برای جلوگیری از استهلاک منابع و سرمایه در طرح سامانه گرمسیری هرچه سریعتر این پروژه مهم و حیاتی، تکمیل شده و در اولین اقدام خط انتقال آب آن اجرایی شود.

استاندار ایلام همچنین به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: از ۵۰ هزار هکتار سهم استان ایلام، ۴۱ هزار هکتار به سرانجام رسیده است. و برای تکمیل باقیمانده خواستار تامین و تخصیص اعتبار لازم هستیم.

فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی نیز در این دیدار از تلاش ها و پیگیری های استاندار ایلام در حوزه جهاد کشاورزی تقدیر و نسبت به مطالبات و درخواست های وی قول مساعد داد و گفت: در خصوص طرح سامانه گرمسیری، مشکل اعتباری پمپاژهای آب استان در مناطق مختلف از جمله میمه و برتش دهلران، کهره به داجیوند هلیلان، چم ژاب و ارمو دره شهر و ... تلاش می شود با اخذ مجوز ماده ۲۳ اعتبارات لازم اختصاص یابد.

وی در ادامه قول مساعد داد که از اعتبارات خشکسالی نیز به پروژه های حوزه جهاد کشاورزی استان سهم قابل توجه‌ای اختصاص یابد. /م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار