مدیرکل بازرسی استان ایلام؛
مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت : سال گذشته ۹۱ نفر محکومیت تعقیب اداری برای افراد متخلف در سطح استان صادر شده است، شامل ۵ نفر مدیرکل، ۱۵ نفر معاون مدیرکل و ۳ نفر شهردار، ۳۵ نفر رئیس اداره و مابقی در سطح کارشناس و کارمند بوده اند.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 27 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مهدی مهدی اصلانی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات این استان اظهار کرد: سازمان بازرسی سیاست نظارت پیشگیرانه را با حضور در جلسات تصمیم ساز و تصمیم گیر اجرایی نموده است و سال گذشته نیز در این راستا در ۲۰۰ جلسه تصمیم گیر دستگاه های اجرایی استان شرکت و نظارت داشته ایم. 

 مهدی اصلانی با بیان اینکه هدف از حضور در این جلسات جلوگیری و پیشگیری از تصمیمات ناروا و خلاف قوانین و مقررات بوده است، تصریح کرد: در سال گذشته نیز تذکرات متعددی به دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است که در  در این حوزه نیز ۳۷ فقره مکاتبات تذکرات ترک فعل یا هشدار به دستگاه های اجرایی ارسال و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر نظارت پیشگیرانه، نظارت الکترونیک نیز یکی از محورهای فعالیت این سازمان در راستای تحقق دولت الکترونیک بوده است، ابراز کرد: نظارت الکترونیک در واقع حرکت به سمت ارتقای شفافیت اطلاعاتی و عملکرد دستگاه اجرایی است که خود آن نیز زمینه ساز سلامت اداری خواهد بود. 

مدیرکل بازرسی استان ایلام یادآور شد: اجرای امور در دستگاه های اجرایی از طریق سامانه های الکترونیکی علاوه بر کاهش میزان هزینه های اداری، موجب افزایش سرعت در کار می شود و ایراد های اجرایی در کارها مشخص می شود و مکاتبات لازم برای همه دستگاه های اجرایی در راستای تحقق دولت الکترونیک و ارائه گزارش عملکرد خود در این حوزه انجام شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه تکالیف دستگاه های اجرایی در استای تحقق دولت الکترونیک مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات و مکانیزه کردن فعالیت های اداری از موضوعاتی است که باید در صدر توجه دستگاه های اجرایی قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه لازم است همه دستگاه های اجرایی و نظارتی، دولت الکترونیک را در صدر توجه خود قرار دهند، ابراز داشت: نظارت همگانی در واقع مشارکت مردم، رسانه ها و نخبگان در امر نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی است و امیدواریم با کمک این عزیزان بتوان مسائل و مشکلات دستگاه های اجرایی را شناسایی و برای رفع آنها بر اساس اصل مدیریتی تمرکز بر مسائل کلان، بتوان این مشکلات را مرتفع کرد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام با اشاره به اینکه امید است در این مسیر با همکاری رسانه ها گام های بزرگی برداشته شود، گفت: رسانه ها واسطه ای برای انتقال دغدغه های مردم به مسئولان هستند و بهترین ناظرانی که بر دستگاه های اجرایی هستند و روحیه مسئولیت اجتماعی را در مردم تقویت کنند که روحیه بی تفاوتی از جامعه رخت بربندد و مدیران متخلف نیز احساس نا امنی بیشتری از انجام تخلف داشته باشند و فضا را به سمت اصلاح پیش ببرند.

اصلانی با بیان اینکه فصل مشترک دستگاه های اجرایی و سازمان بازرسی، قانون است، گفت: دستگاه های اجرایی موظف به اجرای صحیح قانون و سازمانی بازرسی نیز موظف به نظارت بر حسن اجرای قانون است.

مدیرکل بازرسی استان گفت: رسانه ها واسطه ای برای انتقال دغدغه های مردم به مسئولان و بهترین ناظران بر دستگاه های اجرایی هستند و باید روحیه مسئولیت اجتماعی را در مردم تقویت کنند که روحیه بی تفاوتی از جامعه رخت بربندد و مدیران متخلف نیز احساس نا امنی بیشتری از انجام تخلف داشته باشند و فضا را به سمت اصلاح پیش ببرند.

وی بیان کرد: در سال گذشته و سال جاری تعداد گزارش های تعقیب کیفری ۲۵ فقره، تعداد گزارش های تعقیب اداری ۹۷ فقره بوده است، آرای محکومیت های کیفری متهمان دریافتی در سال گذشته متعاقب پیشنهادهای تعقیب کیفری ارسالی، ۱۸ فقره کیفرخواست و جلب به دادرسی و ۲ فقره آرای محکومیت دادگاه کیفری بوده است.

مدیرکل بازرسی استان ایلام یادآور شد: سال گذشته ۹۱ نفر محکومیت تعقیب اداری برای افراد متخلف در سطح استان صادر شده است، شامل ۵ نفر مدیرکل، ۱۵ نفر معاون مدیرکل و ۳ نفر شهردار، ۳۵ نفر رئیس اداره و مابقی در سطح کارشناس و کارمند بوده اند.

اصلانی با اشاره به اینکه راه ارتباط سازمان بازرسی با مردم، سامانه های گزارشگران با فساد و رسیدگی به شکایات مردمی است، ابراز کرد: مردم عزیز می توانند از طریق این سامانه های مذکور دغدغه ها و مشکلات خود را اعلام کنند ودر این راستا سال گذشته ۲ هزار ۴۹۷ فقره شکایت و اعلامیه گزارش فساد رسیدگی شده است که نسبتکه نسبت به سال ۹۹ حدود ۷۰ درصد افزایش ورودی و رسیدگی در این زمینه داشته ایم.

وی با بیان اینکه نظارت یکی از وظایف اصلی مدیران دستگاه های اجرایی است و باید پاسخگوی شکایات مردم باشند، گفت: یکی از برنامه های سازمان بازرسی حمایت از واحدهای تولیدی و رفع موانع تولیدی بوده است که سال گذشته از ۲۸ واحد صنعتی، خدماتی و تولیدی بازدید شده که از این تعداد ۱۸ واحد با رفع موانع و مشکلات پیش رو به چرخه تولید بازگشته اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار