سخنگوی دولت:
علی بهادری جهرمی نوشت: از جمله دلایل دولت برای موافقت با طرح تشکیل وزارت بازرگانی سیاست‌گذاری واحد در امور بازرگانی و حمایت از مصرف‌کننده بود.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 27 June 2022

سخنگوی دولت در صفحه شخصی خود نوشت: دولت امروز با طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرد.

علی بهادری جهرمی در ادامه نوشت که از جمله دلایل اعلام موافقت تقویت و تجمیع ابزارهای نظارتی دولت بر بازار، کنترل مؤثرتر قیمت‌ها، تسهیل تجارت و رونق تجارت خارجی، سیاست‌گذاری واحد و چابکی در امور بازرگانی و حمایت جدی‌تر از مصرف‌کننده بود.

وزارت بازرگانی مسئول توسعه و بهبود امکانات بازرگانی ایران، و تنظیم قوانین و سیاست‌های کشور برای نیل به این هدف بود که در ۱۲ تیر ۱۳۹۰ با وزارت صنایع و معادن ایران ادغام گردید، و با ادغام این دو، وزارت صنعت، معدن و تجارت به وجود آمد.

اما مهر ۱۳۹۸ اعضای مجلس ایران با احیای دوباره وزارت بازرگانی موافقت کردند.

در واقع تشکیل این وزارتخانه مصوبه مجلس دهم بود که بر اساس طرحی از سوی نمایندگان مجلس تصویب شده سپس به شورای نگهبان ارسال شده بود.

شورای نگهبان با کلیات طرح تشکیل وزارت بازرگانی موافقت کرده اما ۲ ایراد را به آن وارد دانسته بود یکی از آنها مربوط به موضوعاتی بود که باید توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی احصاء شده سپس به تشکیل وزارت بازرگانی منتهی شود.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره گفته قطعا پس از موافقت دولت رسیدگی به طرح تشکیل وزارت بازرگانی در کمیسیون کلید خواهد خورد و با کارشناس و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌ها موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا طرحی پخته و جامعی را برای بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار