با کمک فراکسیون زنان مجلس:
اعضای فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در بازدید از مکان پیش‌بینی شده برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری بر حمایت همه‌جانبه از جهاددانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی استان در این زمینه تاکید کردند.
کد خبر: ۱۰۵۲۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 25 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ فاطمه قاسمپور» ، رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در این بازدید اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین جهاددانشگاهی، استانداری و دانشگاه علوم پزشکی ایلام منعقد و قرار شده با تامین تجهیزات و به کارگیری نیروی متخصص مرکز درمان ناباروری را راه اندازی کنند که فراکسیون هم در سطح ملی به این مهم کمک خواهد کرد.

وی گفت: متاسفانه در استان ایلام مرکز درمان ناباروری وجود ندارد و امیدواریم این مهم هر چه زودتر به نتیجه برسد.

دکتر «زهرا شیخی»،دیگر عضو فراکسیون زنان نیز در این بازدید اظهار کرد: یکی از دلایل شکست درمان ناباروری حرکت است و انجام سفرهای درمانی در این زمینه احتمال نتیجه دادن درمان را کمتر می‌کند و راه‌اندازی این مرکز گامی بسیار مهم در رفع این مشکل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت، گفت: می‌توان از ظرفیت‌های این قانون برای تامین تجهیزات استفاده کرد و بر اساس قوانین وزارت بهداشت هم می‌توان با دوره‌های کوتاه مدت نیروی انسانی در بخش فلوشیپ را تامین کرد.

دکتر«سارا فلاحی» نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی فراکسیون زنان نیز بر همکاری و همدلی جهاددانشگاهی و علوم پزشکی استان برای راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری تاکید کرد و گفت: اگر این همکاری وجود نداشته باشد این مرکز راه‌اندازی نمی‌شود، چون این مرکز سال‌هاست وجود دارد اما هیچ اتفاقی در آن نیفتاده است.

 وی بیان داشت: فراکسیون زنان در وزارت بهداشت کمک خواهد کرد تا مجوز آن هرچه زودتر صادر شود.

فلاحی  با بیان اینکه جهاددانشگاهی برای تامین نیروی متخصص این مرکز جهاد دانشگاهی کمک خواهد کرد، تاکید کرد: وزارت بهداشت هم قول داده به تحقق این مهم کمک کند و مجلس هم پای کار است تا بودجه لازم را برای این مرکز به استان اختصاص داده شود.

«سیدغلامرضا حسینی» عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی و رئیس واحد ایلام، نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای فراکسیون زنان ، اظهار داشت: از ظرفیت پژوهشگاه‌های رویان و ابن‌سینا استفاده خواهیم کرد تا این مرکز در اسرع وقت راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به طولانی بودن فرآینده  درمان ناباروری از نمایندگان عضو فراکسیون زنان خواست تا برای راه‌اندازی این مرکز تمام توان خود را به کار گیرند.

 /ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار