مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ایلام اظهار داشت: دستگاه‌ها و دوایر مربوطه جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، باید نظارت‌ها را بیشتر و برخورد نیز شدت بیشتر و بازدارنده باشد.
کد خبر: ۱۰۵۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵ 24 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ محبی افزود :در روستاهایی که دارای دهیاری هستند، دهیار موظف است تخلفات را به کمسیون ماده 90 گزارش کند.

وی گفت: قانون اجازه جلوگیری از ساخت و ساز و تخریب مکان‌های ساخته شده به صورت غیرمجاز را در مراحل مختلف به متولیان امر داده است اما به لحاظ عقلی و وجدانی وقتی فردی کار ساخت و سازش به اتمام رسید، هر چند قانون به دستگاه‌های اجرایی اجازه تخریب دهد، اما زدن حکم تخریب برای آن مکان عملا بسیار سخت می‌شود.

محبی ادامه داد:  در جلسات و محاکم قضایی بارها شاهد بوده‌ایم که دستگاه‌ها اعلام کردند که شخص تخلف کرده و ملک باید تخریب شود، اما باید در نظر داشت دستگاه متولی امر نیز مرتکب تخلف شده است، زیرا قبل از ساخت و ساز  باید دستگاه متولی امر از تخلف جلوگیری به عمل می‌آورد.

وی مطرح کرد:: یک تخلف دیگری که از جانب سایر دستگاه‌ها  مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و امور اراضی اتفاق می‌افتد، عدم توجه و جلوگیری از ساخت و ساز افرادی است که در حاشیه شهر و روستا به‌ صورت غیرمجاز کاربری زمین‌های کشاورزی را تغییر می‌دهند./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار