مدیرعامل آبفا ایلام؛
مدیرعامل آبفا ایلام با بیان اینکه در تلاش هستیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که شهروندان در مصرف آب شرب دچار مشکل نشوند، افزود: هر زمان احساس شود آب آشامیدنی مردم تأمین نمی‌شود به‌طور حتم مجبور به جیره‌بندی می‌شویم.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲ 20 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛  پرویز ناصری اظهار داشت: افزایش بیش از حد دما و در پی آن افزایش مصرف آب منجر به افت فشار و یا کمبود آب شده که برای رفع این مشکل، مشترکین ضمن رعایت الگوی مصرف نسبت به نصب مخزن ذخیره آب در منازل خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که شهروندان در مصرف آب شرب دچار مشکل نشوند، افزود: هر زمان احساس شود آب آشامیدنی مردم تأمین نمی‌شود به‌طور حتم مجبور به جیره‌بندی می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام با تأکید بر اینکه با مشترکان پرمصرف آب بطور قطع برخورد می شود، یادآور شد: از شهروندان خواهان گزارش انشعابات غیرمجاز و مشترکانی که آب آشامیدنی را برای شستشوی کوچه و معابر هدر می دهند، به سامانه ۱۲۲ هستیم.

ناصری در ادامه ضمن دعوت مردم به مدیریت و رعایت الگوی مصرف، اظهار داشت: اطلاعیه ها و هشدارهای آبفای استان را حتما پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه ضروریست برای گذر از تنش آبی، صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه تمام کارها قرار دهیم، تصریح کرد: حفاظت از آب بسیار ساده است و می توانیم این کار را در خانه از خودمان شروع کنیم ، یک قدم کوچک می تواند صدها لیتر به ذخیره آب اضافه کند و با اقدام هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل و... مسائل را به گونه ای مدیریت کنیم تا امکان تامین آب برای همه هم استانی ها فراهم شود.

مدیرعامل آبفای ایلام با بیان اینکه شروع گرمای هوا باعث استفاده مردم از کولرهای آبی می شود، افزود: هر کولر آبی به‌طور متوسط ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف دارد که از مردم خواهشمندیم دور کولر آبی را در حالت کند قرار داده و اگر کولرها در معرض نور آفتاب قرار دارند، آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب‌شان افزایش می‌یابد و این در حالی است که قرار گرفتن کولرها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن‌ها، ضمن افزایش کارایی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدر رفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند.

ناصری خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاه های اجرایی و ارگانهای دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و اظهار داشت: مشارکت عمومی مشترکان در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه ۱۵ درصد مصرف را کاهش دهیم می توانیم با همیاری یکدیگر مشکلات کم آبی و قطعی آب را با چالش کمتری پشت سر گذاریم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار