مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از برگزاری کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در تیرماه سال جاری استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ 19 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛جمال اسدی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت :اولین کمیسیون پزشکی 1401 تیرماه با حضور تیم 10نفری از مرکز برگزار می شود. 

وی به حوزه مسکن ایثارگران در استان اشاره کرد افزود : برابر ماده هفت قانون جامع ایثارگران، وزارت مسکن باید برای تامین مسکن جانبازان ۲۵درصد، زمین لازم در اختیار بنیاد شهید قرار دهد و در این راستا اقداماتی انجام شده و تفاهم نامه ای با اداره کل راه و شهرسازی استان امضا شده که در تمامی شهرستانهایی که مشکلی در بحث زمین ندارند، در قالب طرح نهضت ملی مسکن و با داشتن شرایط لازم برای احداث مسکن جانبازان فراهم شود.

اسدی تاکید کرد : اشتغال ایثارگران و جانبازان از جمله نیازهای ضروری است که در قالب کارگروه‌های ویژه بنیاد در حال پیگیری است که به چند صورت در قالب استخدام در دستگاه های خصوصی، اداری و وام های اشتغالزایی پیگیری می شود. 

وی یاد آور شد :با مصوبه دولت برای فرزندان شهدا و فرزندان جانباز ۷۰ درصد، شرایطی برای جذب فرزندانشان در نظر گرفته شد که برخی در این آزمون قبول و شاغل شدند اما هنوز مشغول به کار نشدند که با تامین اعتبار شاغل می شوند‌.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام با اشاره به یکی از مهمترین اقدامات انجام شده این بنیاد در استان گفت : افزایش وام های اشتغالزایی در حوزه کسب و کارهای خرد است و که به نسبت سال گذشته ۱۰۰درصد افزایش اعتبار داشته بطوریکه این رقم از ۴۵میلیارد به ۲۲۰ میلیارد رسیده که پنج برابر رشد داشته است. برابر آیین نامه باید ۱۰درصد از وام های اشتغالزایی در بخش اشتغال های خرد و خانگی به ایثارگران اختصاص یابد که این رقم به ۲۰ درصد رسیده است. 

به گفته وی : از جمعیت ۱۳هزار نفری جانبازان استان ایلام، ۱۴۶ نفر جانباز ۷۰ درصد و ۲۲ نفر جانباز بصیر و روشندل هستند.

اسدی ضمن گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران و عملیات کربلای یک به تشکیل ستاد بزرگداشت سالروز آزادسازی مهران در بنیاد شهید استان اشاره کرد و از اجرای ویژه برنامه های متنوع در راستای گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران خبر داد.

برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، دیدار با خانواده شهدای کربلای یک، اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی، هماهنگی با فرمانداری ها و سایر ادارات در جهت تجلیل از ایثارگران و شرکت در گزارش ویژه خبری صداوسیما از جمله این برناماست. است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار