معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت : با توجه به افزیش دما هوا در شهرستان همه دستگاه های خدمات رسان در حالت آماده باش هستند 
کد خبر: ۱۰۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷ 18 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ لطیف صادقی در گفت گو با خبرنگار ما بیان داشت : دمای هوای شهرستان دهلران از مرز 51درجه سانتی گراد گذشته است 

وی با بیان اینکه قطعا افزایش دما باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان خواهد شد، افزود: شدت گرما به حدی است که کولرها پاسخگو نبود و او بیش از 10کنتور برق در این شهرستان دچار سوختگی شد. 

صادقی بر ضرورت آمادگی همه دستگاه‌ها و به ویژه دستگاه‌های خدمت‌رسان تأکید و خاطرنشان کرد: ادارات به تناسب وظایف قانونی خود اقدامات پیشگیرانه مد نظر داشته باشند. 

فرماندار دهلران افزود: منابع طبیعی و محیط ‌زیست نیز در خصوص احتمال آتش‌سوزی‌ها با توجه به گرمای هوا آمادگی لازم داشته باشند و برنامه‌ریزی و راهکارهای عملیاتی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

فرماندار دهلران ادامه داد: بهداشت و درمان شهرستان برای درمان ناشی گرمازدگی و هلال‌احمر در خصوص امداد‌رسانی در جاده‌ها باید در آمادگی کامل باشند. 

موج گرما تا روز سه شنبه همچنان فعال است 

 رئیس اداره هوا شناسی شهرستان دهلران گفت : دمای هوای دهلران از مرز 51درجه گذشت

محمد پاریاب با اشاره به ورود سامانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای به استان ایلام در گفت گو با خبرنگار ما اظهار داشت: فعالیت این سامانه در چند روز گذشته موجب افزایش گرمای هوا در سطح استان به خصوص منطقه گرمسیری دهلران و مهران شده است 

وی بیان داشت : دمای امروز شهرستان دهلران به 4/51دهم سانتی گراد رسیده است 

 پاریاب ادامه داد: بر اساس پیش بینی ها، موج گرما تا روز سه شنبه همچنان فعال بوده و با افزایش یك تا 2 درجه ای نسبت به روزهای قبل مواجه خواهیم بود.

به رغم شدت گرما خاموشی در سطح شهرستان نداشته ایم 

رئیس اداره برق شهرستان دهلران گفت: بر اثر شدت گرما تاکنون ۱۰ مورد سوختی وسایل اندازه گیری برق (کنتور) در شهرستان اتفاق افتاده است.

نصرت الله محمد بیگی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: با بالا رفتن دمای هوا در شهرستان دهلران طی روزهای گذشته چندین مورد سوختگی وسایل اندازه گیری برق (کنتور) در سطح شهر اتفاق افتاده است.

وی علت آتش سوزی وسایل اندازی گیری (کنتور) را استفاده همزمان چندین وسایل سرمایشی دانست و گفت: بالارفتن دمای هوا و تک فاز بودن وسایل اندازه گیری و فشار زیاد به سیم های برق باعث آتش سوزی شده است.

رئیس ادراه برق شهرستان دهلران گفت: توصیه ما به شهروندان این است که در زمان پیک مصرف از وسایل غیر ضروری برقی استفاده نکنند و از وسایل برقی سرمایشی مخصوص مناطق گرمسیر با کلاس انرژی A یا A+ استفاده کنند

محمد بیگی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش پرسنل این اداره به رغم افت شدید دما تاکنون خاموشی در سطح شهرستان نداشته ایم.

وی افزود: بیش از 26هزار مشترک برق خانگی، تجاری و کشاورزی از خدمات برق بهرمند هستند.

رئیس اداره برق شهرستان گفت: اگر مشترکان دچار قعطی برق یا آتش سوزی وسایل اندازه گیری با توجه به شدت گرما شدند خود سرانه اقدام به دست کاری کنتور برق نکنند.

وی گفت: در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره های ۳۳۷۲۲۱۳۱ یا ۱۲۱تماس بگیرند تا در کوتاه ترین زمان ممکن اکیپ به محل اعزام شوند.

مراکز درمانی شهرستان در آمادگی کامل هستند 

رئیس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان دهلران گفت : با توجه به افزیش دما همه مراکز درمانی شهرستان در آمادگی کامل هستند 

عبدالصاحی شریفی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران نیز گفت: در چند روز گذشته بیش از 50 نفر با علائم گرما زدگی به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. 

شریفی ادامه داد : توصیه می شود مردم تا حدامکان از خانه هايشان خارج نشوند و در مکانهاي خنک سربسته باقي بمانند تا دچار گرما زدگی نشوند.

رئیس شبکه بهداشت درمان دهلران افزود: افرادی که احساس سر گیجه یا افت فشار می کنند حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند کودکان ، افراد مسن و کسانی که مشکلات قبلی عروقی دارند در معرض نور آفتاب قرار نگیرند. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار