مدیرکل گمرکات استان ایلام؛
مدیرکل گمرکات استان ایلام بیان داشت: روزانه بین ۶۰۰ تا ۸۶۵ کامیون صادر می‌شود که ۲ تا ۵ هزار نفر ائم از رانندگان و کارگران تخلیه بار تجار، ترخیص کاران و کارکنان و شرکت‌های خدماتی، مشغول به کار هستند این یک ظرفیت عظیم اشتغال پایدار در این گمرک ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰ 17 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ روح الله غلامی مطرح کرد:  مهران به واسطه داشتن مرز مشترک با کشور عراق و وجود گمرک، نقش مهمی در توسعه صادرات و اشتغالزایی در این حوزه دارد؛ 

وی گفت: با توجه به اینکه خروجی مهران از فعال‌ترین مرزهای رسمی ایران است که نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق این مرز را به یکی از مهم‌ترین کانون‌های رفت و آمد زائران و صادرات کالا به کشور عراق تبدیل کرده است.

غلامی افزود :هر مرزی که در استان باز یا ایجاد شود حدود ٢٠٠٠ نفر و اگر زیرساخت‌ها تکمیل و تردد در مرزها بیشتر باشد تا ۵٠٠٠ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد:  امنیت بالای مرز بین المللی مهران برگ برنده رونق صادرات از این مرز است که باید همچنان در راستای حفظ و توسعه آن کوشید، دولت برای ایجاد هر شغل باید هزینه کلانی تخصیص دهد که بعضا چند صد میلیون تومان است اما این مرز به تنهایی توانسته برای مردم محروم و مرزی ایجاد اشتغال کند.

وی گفت:مرزهای چیلات، چنگوله و هلاله شمالی با سه استان کشور عراق هم مرز هستند که با رایزنی با مقامات عراقی می‌توان زمینه فعالیت‌های اقتصادی این بازارچه‌ها که دو مرز آن به تصویب هیات دولت رسیده‌اند و مرز هلاله که به صورت غیر رسمی بازگشایی شده را فراهم ساخت./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار