آنگونه که مال باختگان ادعا می کنند ،از دستورات احضار و جلب نامبرده توسط مقامات قضایی حدود یک ماه می گذرد اما متاسفانه این فرد به حال خود رها شده و همچنان قربانی می گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲ 16 June 2022

تابناک ایلام :در بحبوحه بحران های اقتصادی همواره هستند افرادی که در میانه آب گل آلود دنبال صید ماهی هستند ،افراد فرصت طلبی که در میان شلوغی و هیاهو ساکت و بی سرو صدا اهداف پلید خود را دنبال می کنند .

گاه به شکل سوداگر ،گاه محتکر و گاها نیز از دیوار کوتاه نبود نظارت بر امور با توسل به شیوه های متقلبانه ،مال و دارایی مردم را به جیب می زنند ،لقمه می گیرند و یک لیوان آب هم روش !

معمولا رویدادهای اقتصادی بهترین فرصت برای سودجویی این دست افراد است ،درست زمانی که تکانه های اقتصادی ،فضا را تاریک و مبهم می کند ،مردم هم از ترس آینده مبهم و تاریک خود و ترس بی ارزش شدن دارایی خود به ابزارهای موجود در بازار توسل می جویند ،سروکله افراد فرصت طلب نیز پیدا می شود

یکی از دالان های اقتصادی حفظ دارایی سرمایه گذاری در بازار زمین و مسکن است ،در این بین افرادی هستند که برای حفظ ارزش دارایی خود مسیر خرید مسکن را دنبال می کنند .

اما هستند افرادی هم که از طریق اخذ وام و یا ذخیره قطره ای مال ،دنبال تهیه سرپناهی برای خود هستند ،اما به یکباره مال و دارایی آنها از سوی منفعت طلبان و سودجویان خارج می شود و در برزخ امید و ناامیدی گرفتار می شوند .

آری ! کلاهبرداران زمین و مسکن نیز در میانه بحران اقتصادی شیادانه دام خود را در میدان تردید و ابهام مردم پهن کرده و هدف خود را شکار می کنند !

شاید در این سالها به تجمعاتی در مقابل دادگستری استان برخورده اید،جماعتی تخت عنوان مالباخته فلان طرح مسکن سازی !که سالهاست به اسم ساخت مسکن مال خود را در اختیار دیگری گذاشته ،اما به جای ساخت و تحویل مسکن ،دارایی مردم را بالا کشیده و در مسیر مال اندوزی دیگری سرمایه گذاری کرده اند ،اما جمعی مانده اند که از مال و دارایی آنها صرفا یک فیش واریزی باقی مانده و عمر خود را صرف حضور در راهرو دادگاهها و اخذ حکم جلب دستگیری کلاهبرداران کرده اند !

البته هستند منفعت طلبان کلاهبرداری که نیز با فروش ملک ،طعمه های خود را به گونه ای دیگر زمین گیر کرده اند !«فروش مسکن به چند نفر »مسیر متقلبانه ای که خروجی آن به فنا کشیدن دارایی هم استانی ها و ترسیم تصویر« هرکی هر کی »از ساختار مدیریت و نظارت کشور !

ساده تر بگوییم در نبود نظارت و طولانی شدن پروسه دادرسی ،رویدادهای اقتصادی به فرصتی برای حضور کلاهبرداران در بازار مسکن و زمین می شود .

در شهر ما ایلام که بی در و پیکری به بازار مسکن ،زمینه حضور ویروس هایی به نام کلاهبرداران مسکن را فراهم آورده چه در کنار نابودی دارایی مردم ،اعتماد آنان را هم به سیستم نظارتی لگد مال کرده است .

اخیرا فردی که نامش در این رسانه محفوظ است ،با فروش مسکن به چندین نفر و به جیب زدن میلیاردها تومان از سرمایه همشهری های طالب خرید مسکن ،فضایی ناامیدکننده از آینده را پیش روی آنان ترسیم کرده است .

دستگاههای مسیول هم تاکنون برای دستگیری و ممانعت از ورود چنین چهره های مخربی در بازار مسکن اقدامی معمول نکرده اند و دیوار کوتاه نبود نظارت و برخورد نیز به فرصتی مغتنم برای این سوداگر برای ادامه اهداف پلید سودجویانه و کلاهبردارانه مبدل کرده است .

نکته قابل تامل اینکه بدلیل عدم برخورد قضایی با چنین فردی و صبر و حوصله دستگاه قضایی و عدم دستورات ویژه فنی در دستگیری کلاهبردار میلیاردی مال باختگان را به شدت عصبانی نموده است .

  همین امر باعث شده تا احتمال بروز هر اتفاقی که بار دیگر مدیریت استان خصوصا دستگاه قضایی را تیتر خبرهای رسانه ای قرار دهد دور از انتظار نیست.

رئیس کل دادگستری و دادستان محترم شهرستان ایلام به عنوان مدعی العموم باید قضیه را جدی گرفته و به صورت ویژه درکمترین زمان ممکن فرد کلاهبردار را دستگیر نمایند.

آنگونه که مال باختگان ادعا می کنند ،از دستورات احضار و جلب نامبرده توسط مقامات قضایی حدود یک ماه می گذرد اما متاسفانه این فرد به حال خود رها شده و همچنان قربانی می گیرد. 

از اینرو برای جلوگیری از ادامه تحقق اهداف سودجویانه این فرد ،دستورات قاطع و ویژه فنی همچون دستگیری سارقان طلا فروشی مورد انتظار است چرا که سطح خسارات مالی، روحی، اجتماعی و ... وارده به شهروندان مال باخته بسیار بیشتر از سرقت طلا فروشی است.

افکار عمومی در شرایط کنونی و حوادثی که در سطح شهرستان اتفاق افتاد و چند صباحی بیشتر ازآن نگذشته نبایستی بار دیگر جریحه دار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار