معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان داشت:سال ۱۴۰۰، ۲۸۱ عنوان کتاب در حوزه‌های شعر، دفاع مقدس، علمی، آموزشی و... توسط نویسندگان استان به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۱۰۵۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰ 17 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ محبی افزود: حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نویسندگان به سه دسته تقسیم خواهد شد؛ اول خرید کتاب آستانی بر اساس آیین‌نامه و اعتبار محدودی که در اختیار داریم، کتاب‌هایی در زمینه فرهنگ عمومی و بومی استان، دفاع مقدس، کودک و نوجوان قابل خرید و حمایت می‌شوند.

وی گفت:  دوم کمیته خرید وزارت، نویسندگانی که تقاضای مطرح شدن کتاب در کمیته را دارند یک نسخه از کتاب دریافت و بعد از تجمیع به صورت یک ماه یا دو ماه یکبار کتاب‌ها را به معاونت فرهنگی وزارت ارسال می‌شود و طی جلسات برگزار شده معمولاً حداقل ۱۰۰ نسخه از آثاری که بر اساس اختیارات کمیته، قابل طرح و خرید است.

محبی ادامه داد: سوم کمیته حمایت از کتب ارزشمند نویسنده کتاب خاص و تازه‌ای به نگارش در خواهد آورد مثلا سال گذشته کتاب سه جلدی شاهنامه کردی سروده «لطفی کار» که در انتشارات زاگرس منتشر شده بیش از ۳۰ هزار از ادبیات و داستان شاهنامه را به زبان کردی تبدیل و به کمیته کتب ارزشمند ارسال شده و قطعا مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی افزود: : مهمترین مشکل چرخه توزیع کتب عدم فعالیت تعاونی، اتحادیه و انجمن ناشران است و اداره ارشاد در حد توان و اعتبارات حمایت خود را انجام داده است.

محبی مطرح کرد: در دهه ۷۰ و ۸۰ تسهیلاتی در اختیار نویسندگان قرار می‌گرفت الان هیچ تسهیلاتی در این حوزه وجود ندارد./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار