فرماندار چرداول خبر داد ؛
فرماندار شهرستان چرداول: عزم دولت سیزدهم برای آغاز عملیات اجرایی سد چناره جدی است و اعتبار لازم برای تملک اراضی بالادستی محل اجرای سد تخصیص یاقته است
کد خبر: ۱۰۵۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶ 15 June 2022

 فرماندار شهرستان چرداول: ۲۰ هزار متر مربع زمین مسکونی مناسب در شهر سرابله برای ساخت منازل مسکونی درقالب طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

به گزارش تابناک ایلام ، سعید رضا کریمیان روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران و فعالین مجازی افزود: ۱ هزار و ۳۵۰ نفر متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان چرداول ثبت نام کرده اند که پس از راستی آزمایی قانونی توسط مراجع ذیصلاح، تعداد ۲۵۰ نفر واجد شرایط بودند که از این تعداد نیز ۴۳ متقاضی آورده را تامین کرده و در نهایت ۳۶ نفر تعهدات فی مابین متقاضی و راه و شهرسازی را امضا کرده اند.

وی یادآور شد: منازل مسکونی طرح نهضت مسکن در ۴ طبقه ساخته می شوند که متاسفانه متقاضیان شهرستان چرداول از این روش که مصوب وزارت راه و شهرسازی است استقبال نمی کنند و از اینجا ازاین افراد تقاضا داریم در جهت شروع به کار سریع پروژه همکاری و تعامل مناسب را داشته باشند.

وی در عین حال خاطر نشان کرد: خواسته متقاضیان یعنی ساخت واحدهای مسکونی در طبقات و ۲ و ۳ را پیگیر هستیم و منتظر پاسخ وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی مسکن و تقلیل آن به طبقات کمتر هستیم.

وی در ادامه گفت: سد چناره انقلاب مهمی در استان ایلام بویژه در تامین آب شرب، آبیاری کردن بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی و توسعه تولید و صنعت گردشگری دارد و یک پروژه ملی است که اهتمام دولت شروع ساخت این پروژه عظیم است و با همت و پیگیری استاندار محترم، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی این طرح عملیات ساخت آن شروع خواهد شد.

فرماندار چرداول توسعه تولید و صنعت را یک برنامه اصلی در این شهرستان دانست و یادآور شد: ساخت دو ناحیه صنعتی در چرداول در بخش زاگرس و آسمان آباد در دستور کار قرار دارد که ناحیه صنعتی آسمان آباد اعتبار دولتی برای خرید زمین جذب شده ولی بعضی از مردم در این راستا همکاری نمی کنند که از مردم شریف آسمان آباد می خواهیم در این زمینه تعامل و همکاری داشته باشند.

وی یادآور شد که زمین ناحیه صنعتی در بخش زاگرس تهیه شده که عملیات ساخت آن توسط کارشناسان در دست مطالعه می باشد که از صنعت گران درخواست داریم در این دو ناحیه صنعتی برای اشتغالزایی جوانان سرمایه گذاری کنند و دولت نیز در این زمینه کمک های لازم را انجام خواهد داد.

کریمیان اضافه کرد:پیمانکار جاده حمیل، شباب ایلام در حال فعالیت می باشد و توسعه جاده ها و راه های ارتباطی و مواصلاتی در اولویت کاری قرار دارد.

فرماندار چرداول به موضوع لرزش های زمین در سرابله نیز اشاره کرد و گفت: پس از زلزله سرپل ذهاب در استان کرمانشاه صداهایی در سطح سهر سرابله و روستاه های اطراف آن شنیده شد که در آن زمان تیم تحقیقاتی به مدت ۳ ماه در شهر سرابله مستقر و دستگاه هایی در نقاط مختلف شهر قرار دادند و نتیجه تحقیقات این تیم این بود که یک سری لرزش ها در غارهای آهکی گونه و فروریزش آن و برخورد با آب در عمق ۷۰۰متری بدون هیچ گونه خطری برای شهر باعث ایجاد این صداهامی شود.

وی ادامه داد: پس از فروکش کردن این لغزش ها، مجدد در فروردین و خرداد ماه دو مرحله لغزش صدا داشتیم که با توجه به نصب ۳ دستگاه شتاب نگار در سطح شهرستان شدت لرزه مرحله اول ۱۲۶ و دومین بار ۶۸ سانتی متر بر مجذور ثانیه بود که سریعا مدیرکل مدیریت بحران استانداری، شورای فنی استان، راه و شهرسازی و سایر مسئولین مربوطه در چرداول حضور یافتند و تیم تحقیقاتی جدیدی را دعوت که این تیم کارهای خود را در روزهای آتی شروع خواهد کرد.

توسعه راه ها، توسعه فضاهای آموزشی، فرهنگی و کتابخانه های عمومی، فضای سبز، آسفالت معابر و خیابان های شهرها، گسترش برنامه های عمرانی دهیاری ها در روستا ها، حمایت از تولید گران و صنعتگران از مهمترین موضوعاتی بود که فرماندار شهرستان بر اجرای آن ها در سال جاری اشاره کرد.

کریمیان در ادامه با تاکید بر نقش و جایگاه رسانه ها افزود: رسانه ها به عنوان رکن چهارم و حتی رکن اصلی دموکراسی نقش بی بدیل و مهمی در تنویر افکار عمومی و فرهنگ سازی در جامعه دارند و خون پاک قلم باید در راه عزت و شرافت صرف شود و قلم مظهر قداست است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رسالت رسانه ها اعتماد سازی است و بزرگترین ضربه به رسانه با عدم اطلاع از واقعیات و نشر مطالب غیر واقعی توسط رسانه و کاهش اعتماد مردمی به رسانه است و از خبرنگاران و رسانه ها می خواهیم اخبار و اطلاعات دقیق و واقعی را نشر دهند و اخبار واقعی را از منابع موثق دریافت و منتشر کنند.

در این جلسه خبرنگاران و فعالین مجازی مهمترین مشکلات و دغدغه های خود را برای پیگیری و اصلاح اعلام کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار