هشت هزار نفر از مودیان در استان ایلام تاکنون نسبت به تعیین تکلیف اظهارنامه مالیاتی خود اقدام لازم را انجام داده اند.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱ 15 June 2022

به گزارش تابناک ایلام، روابط‌عمومی امور مالیاتی استان اعلام کرد؛ به منظور تسهیل در امور مؤدیان مالیاتی، صاحبان مشاغلی که میزان فروش یا ارائه خدمات آنان کمتر از ۴۸ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ باشد، می توانند از تسهیلات ویژه مالیات مقطوع تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم بهره مند شوند.

این دسته از مؤدیان بدون ارائه اظهارنامه و بدون ارائه اسناد و مدارک و صرفا ً با ارائه فرم الکترونیک مربوطه نسبت به قطعی سازی مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ خود اقدام می کنند.

استفاده از این تبصره قانونی داوطلبانه بوده و مؤدیان در صورت اعتراض، می توانند اظهارنامه و مدارک و مستندات مربوطه را ارائه کنند.

تاکنون در استان ایلام ۸ هزار نفر از مؤدیان نسبت به تعیین تکلیف اظهارنامه و مالیات خود اقدام کرده اند، که بیش از ۸۵ درصد از این تعداد، مشمول مالیات با نرخ صفر بوده اند.

به علاوه مبلغ مالیات ۷۰ درصد مابقی آنان کمتر از ۵ میلیون تومان بوده است. سیاستهای جدید مالیاتی بر جلوگیری از فرار مالیاتی و واقعی و مستند شدن اخذ مالیات تأکید دارد.

الیات جدیدی وضع نشده است بلکه اخذ مالیات از روش سنتی به سمت سامانه محوری حرکت کرده است.

به منظور تسهیل در امور مؤدیان، نسبت سود درآمدی فعالیت برخی فعالان اقتصادی تا حدود ۵۰ درصد تعدیل شده است.

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یا استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اشخاص حقیقی تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است. /م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار