معاون امور جنگل سازمان گفت: یکی از مشکلاتی که جنگل های زاگرس را تهدید می کند پیر شدن این جنگل هاست که می توان با برگرداندن تعادل زیستی به این جنگل ها مشکل آفات و بیماری خود به خود حل خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳ 14 June 2022

 همزمان با دومین روز از گردهمایی مدیران کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه دو کشور (حوزه زاگرس) مانور خودرویی یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان برگزار شد.

به گزارش تابناک ایلام ؛ در حاشیه برگزاری این مراسم دکتر شعبانیان معاون امور جنگل سازمان  استان گفت: بحث جنگل کاری های اجتماعی با مشارکت مردم باید انجام شود زیرا احیاء جنگل های زاگرس بدون همکاری مردم امکان پذیر نیست.

ایشان افزود: یکی از مشکلاتی که جنگل های زاگرس را تهدید می کند پیر شدن این جنگل هاست که می توان با برگرداندن تعادل زیستی به این جنگل ها مشکل آفات و بیماری خود به خود حل خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر کارگروهی در سطح دولت با ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده و سندی برای احیاء جنگل های زاگرس تهیه شده که یکی از اهداف این گردهمایی بررسی این سند می باشد که با اجرایی شدن آن تا حدی مشکلات جنگل های زاگرس حل خواهد شد.

معاون امور جنگل سازمان افزود: در اولین روز از این گردهمایی بازدیدی از نهالستان مادر تخصصی ایوان داشتیم و کارهای بسیار خوبی در این حوزه انجام گرفته که امید است این مدل فعالیت ها در تمام حوزه زاگرس اجرایی شود.

در ادامه نیز دکتر احمدی مدیرکل منابع طبلیعی و آبخیزداری استان گفت: نتیجه مطالعات انجام شده بالغ بر 70 هزار هکتار جنگل کاری برای 430 کیلومتر می باشد که تا الان حدود 16 هزار هکتار با کمک سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از محل اعتبارات ملی و استانی عملیاتی شده و با سرعت در حال اجراست.

وی افزود: طرح مشترک سیدالشهدا با کشور عراق نیز به منظور تثبیت کانون های گرد و غبار و مهار ریزگردها رایزنی شده و توسط استاندار و رئیس سازمان در حال پیگیری می باشد.

در پایان نیز سرهنگ اکبری فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در دوسال اخیر حدود 100 هزار قلم تجهیزات اطفاء حریق و تجهیزات حفاظتی در اختیار استان های کشور قرار گرفتند و در سال 1400 نیز 2300 قلم تجهیزات در اختیار استان ها قرار داده شد.

ایشان افزود: امسال نیز با تأمین اعتبار صورت گرفته حدود 130 دستگاه موتورسیکلت مناسب برای گشت زنی در عرصه های منابع طبیعی به استان ها واگذار شده و امروز نیز دوهزار قلم تجهیزات حفاظتی و اطفاء حریق در اختیار استان ایلام قرار داده شد.

وی در ادامه گفت: در سال 1400 با اقدامات گسترده ای که در چهار سطح پیش بینی، پیش گیری، کشف و اطفاء حریق در سطح سازمان و ادارات کل صورت گرفته 46 درصد از جهت تعداد و 46 درصد نیز از جهت مساحت کاهش حریق را شاهد بودیم و در استان ایلام امسال هیچ گونه حریقی رخ نداده است که نشانه توان عملیاتی نیروهای یگان حفاظت استان ایلام می باشد. /م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار