فرماندار ویژه دهلران گفت:در راستای کاهش مصارف، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و اضافه برداشت ها، این مهم می بایست در دستور کار همه احاد مردم و دستگاههای متولی قرار گیرد.
کد خبر: ۱۰۵۰۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴ 13 June 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ لطیف صادقی در نشست شورای حفاظت از منابع آب اظهار داشت: با توجه به خشکسالی‌ها و از طرفی حساسیت شرایط فعلی به لحاظ منابع آبی و برداشت بی‌رویه از منابع آب باید موضوع استفاده بهینه از آب با جدیت و حساسیت دنبال کرد.

وی افزود: نصب کنتور هوشمند از الزامات و نیاز است کشاورزان در این زمینه با امور آب همکاری کنند.

فرماندار ویژه دهلران به دغدغه امور آب در تأمین آب اراضی کشاورزی پرداخت و یادآور شد: کشاورزان با رعایت الگوی مصرف، نصب کنتور هوشمند، عدم اضافه برداشت و پرداخت حق آبه همکاری کنند تا از این شرایط کم آبی عبور کنیم.

صادقی تاکید کرد: باید برای ایجاد اشتغال جوانان ، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان تولید با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی و جهاد کشاورزی نسبت به تامین حق آبه و ایجاد شهرک گلخانه ای در این شهرستان اقدام شود.

وی بر لزوم همکاری همه دستگاه های ذیربط در بحث حفاظت و صیانت از منابع آب تاکید کرد و یادآور شد: در راستای کاهش مصارف، جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و اضافه برداشت ها، این مهم می بایست در دستور کار همه احاد مردم و دستگاههای متولی قرار گیرد.

مدیر امور آب دهلران نیز گفت: کشت محصولات صیفی و ذرت در دشت موسیان و برتش ممنوع و در دشت عباس نیز مشروط به نصب کنتور آب کشت بلامانع است.

مسعود لطفی نیا افزود: از مجموع ۷۳۰ حلقه چاه شهرستان تاکنون ۵۷ کنتور هوشمند نصب شده که باید اطلاع رسانی های لازم در این زمینه انجام‌ و کشاورزانی که اقدام به هوشمند سازی کنتور چاه‌های کشاورزی نکنند، بطور قطع برابر قانون با آنها برخورد و محاسبه تعرفه‌ مصرفی آن آزاد خواهد بود./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار