موضوع پرداختن شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع بزرگ استان به مسیولیت اجتماعی خود در قبال مردم استان یک حق مسلم است که سالها مورد توجه قرار نگرفته است
کد خبر: ۱۰۵۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸ 13 June 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::استان ایلام از یک سو یکی از استان های پرظرفیت از حیث نیروی انسانی قوی و کارآمد در حوزه های مدیریت و ورزش و بهره مند از مزیت های اقتصادی ارزشمند است اما از سوی دیگر عنوان محرومیت را یدک می کشد.

قدر مسلم آن است که چنانچه اراده قوی و عملگرایانه ای وجود داشته باشد که این ظرفیت ها را بصورت زنجیروار بالفعل سازد به یقین می توان در کوتاه مدت شاهد رشد و تعالی استان و زدودن غبار محرومیت از رخسار آن باشیم

بسیار ملال آور است استانی که به اصطلاح خودمانی بر روی گنج بزرگی به نام نفت و گاز نشسته باشد ،دروازه استراتژیکی بنام مرز تجاری و مسافری برویش گشوده شده باشد بنحوی که به بازار های غرب آسیا تا سواحل مدیترانه دسترسی ایجاد نماید اما همچنان مردمش رنج و نداری را مشق کنند!
گریه آور است استانی که روزانه دویست هزار بشکه طلای سیاه از منابعش استحصال و صادر شود ،گاز طبیعی آن محرک اقتصاد کشور باشد ،محصول پتروشیمی اش برند جهانی باشد اما مردمانش بدنبال دون ترین مشاغل آواره حاشیه شهرهای بزرگ شوند !

بسیار دردمندانه است که ظرفیت های ارزشمند ورزش حرفه ای استان هر سال و با افتخار پرچم کشور را در میادین ورزشی بین المللی به اهتزار در آورند ،اما اسپانسری برای تامین هزینه های ورزشکارانش یافت نشود

همه موارد یاد شده را کنار گذاشته و به موضوع سرمایه های ورزشی استان می پردازیم ،موضوعی که استاندار ایلام در جلسه شورای ورزش استان به درستی آن را مورد توجه قرار داد .

حسن بهرام نیا در این نشست گفت :در قانون برای حمایت از ورزش های حرفه ای اعتباری در نظر گرفته نشده است و این خلا باید تخت عنوان اسپانسر از بین شرکت های موجود در استان تامین شود

استاندار ایلام یادآور شد :از مجموع ۲۰۰هزار بشکه نفت تولیدی و صادراتی غرب کشور ۱۹۵هزار متعلق به استان ایلام و پنج درصد متعلق به استان های لرستان و کرمانشاه است .

وی افزود :پس این مجموعه باید به مسیولیت اجتماعی خود در قبال جوانان استان عمل کنند.

بهرام نیا بیان داشت :از پالایشگاه گاز ایلام به خاطر پرداختن به مسیولیت خود در خصوص حمایت از تیمهای فوتبال استان تشکر می کنم مابقی شرکت های فعال در حوزه انرژی موظف هستند که به مسیولیت اجتماعی خود عمل کنند.

انصافا در طول چند ماه اخیر استاندار ایلام با تحمیل هزینه هایی که ممکن است متوجه ایشان شود ،موضوع مسیولیت اجتماعی شرکت های نفت و گاز استان را به خوبی پیگیری می کنند.

موضوع پرداختن شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع بزرگ استان به مسیولیت اجتماعی خود در قبال مردم استان یک حق مسلم است که سالها مورد توجه قرار نگرفته است .

موضوع کاملا شفاف است ،شرکت هایی که از منابع این مردم استفاده و بهره برداری می کنند ،با وجود تحمیل هزینه آلودگی و زیست محیطی به مردم استان ،سالیانه صدها و بلکه هزاران میلیارد تومان به جیب می زنند در قبال مردم استان چه کاری انجام داده اند؟!

برای رفع محرومیت استان چکار کرده اند ؟برای حمایت از فرهنگ ،آموزش و ورزش استان چه حرکتی از خود نشان داده اند ؟! جواب این سوالات زمانی داده خواهد شد که مطالبه استاندار از این شرکت ها محقق شود

واقعا ناجوانمردانه است شرکت هایی که از منابع ملی که متعلق به مردم استان است حجم عظیمی درآمد به جیب بزنند ،دود و آلایندگی را به ریه مردم وارد کنند ،جاده ها و زیر ساخت های استان زیر چرخ کامیون های سنگین حمل بار آنان نابود شود ،اما فقط نظاره گر محرومیت مردم استان باشند !

آنان در قبل سرمایه های ملی این مردم مال اندوزی کنند اما دست ورزشکاران حرفه ای استان از ورزش های انفرادی گرفته تا تیمی برای تامین هزینه های روزمره آنان به سمت دیگران دراز باشد !

حال که استاندار ایلام با مطالبه گری موضوع تحقق مسیولیت های اجتماعی از سوی شرکت های نفت و گاز و پتروشیمی شده اند ،جا دارد هم نمایندگان مجلس و هم رسانه ها در کنار ایشان به ثمر رسیدن این موضوع مهم را دنبال کنند

شرکت های نفت ،گاز و پتروشیمی باید با تاسی از شرکت پالایش گاز ایلام دین خود به مردم استان ایلام را در چارچوب مسیولیت های اجتماعی ادا نمایند.

اگر این شرکت ها هر کدام صرفا درصد بسیار ناچیزی از درآمد خالص خود را به تامین زیر ساخت های ورزشی و حمایت مادی از ورزشکاران حرفه ای استان اختصاص دهند یقینا این سرمایه های مهم استان در میادین مختلف برای کشور افتخار آفرینی خواهند کرد .

در پایان خوب است بدانند که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای ورزشهای رزمی ،کشتی ،دوومیدانی و تیراندازی در این استان وجود دارد که به دلیل محرومیت و ضعف اقتصادی شکوفا نشده اند ،قطعا ادای دین شرکت ها به این عزیزان ثمره ارزشمندی را برای کشور همراه خواهد داشت . البته در پایان این عزیزان را به پیگیری سریال خانگی «یاغی »دعوت می نمایم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار