رئیس هیات هندبال استان ایلام:
رئیس هیات هندبال استان ایلام گفت: هیات هندبال ایلام سالن مناسب برای تمرین ندارد و در مرکز ایلام ورزشکاران باید از سالن دانشگاه‌ها و ادارات استفاده کنند.
کد خبر: ۱۰۴۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 06 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ مسعود الماسی رئیس هیات هندبال استان ایلام بیان داشت: هندبال استان از لحاظ پتانسیل و ظرفیت در یک سطح بالایی قرار دارد و دارای استعدادهای درخشانی است که هم می‌تواند برای استان، کشور و تیم ملی مؤثر و نقش آفرینی کند.

وی افزود: هندبال استان در اسفندماه سال گذشته در لیگ دسته ۳ قهرمان شد و همچنین تیم هندبال روستاییان استان علیرغم شکست تیم‌های مطرح کشور به مقام چهارم کشور رسید.

رئیس هیات هندبال استان ایلام ادامه داد: تیم هندبال ساحلی استان یک تیم قوی و در کشور مطرح است هرچند به علت نبود امکانات هندبال ساحلی با تمرینات مستمر خود را برای مسابقات آماده می‌کنند که این یک ظرفیت است.

وی در ادامه گفت: بیشترین فعالیت هندبال در شهرستان‌های چرداول، سیروان، مهران، ایوان، دره شهر و آبدانان است همچنین در برخی روستاها هم فعالیت رشته هندبال انجام می‌گیرد.

رئیس هیات هندبال استان تصریح کرد: تیم هندبال شهرستان ایوان که یک زمانی جز تیم‌های قوی کشور بوده که الان سالن آن تعطیل شده که به دنبال احیا و راه اندازی مجدد آن هستیم همچنین هندبال شهرستان چوار در چند وقت آینده راه اندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: کرونا یک وقفه‌ای در کار ورزش استان از جمله هندبال ایجاد کرد که باعث شد علاقه‌مندان و ورزشکاران مدتی از ورزش فاصله داشته باشند علاقمندان به این رشته باید در سامانه ساماندهی و کارت بیمه ورزشی داشته باشند.

الماسی ادامه داد: هر ساله جشنواره هندبال بانوان به صورت استانی برگزار می‌شود که در مهرماه سال گذشته ۱۱ تیم شرکت و حدود ۱۵۰ ورزشکار با هزینه هیات در این جشنواره حضور داشتند.

وی افزود: از همین جشنواره‌ها استعدادها و نخبگان این رشته شناسایی خواهند شد تا با آموزش به آنها شکوفا و به کشور معرفی شوند.

رئیس هیات هندبال استان در ادامه خاطرنشان کرد: هر سال تعدادی از ورزشکاران (بانوان،آقایان) هندبال استان به تیم ملی دعوت گرفته می‌شوند همچنین رمضان فتاحی و عالیه نوریان به عنوان مربیان نوجوانان و نونهالان تیم ملی عضو هستند.

وی افزود: فدراسیون هر سال یک برنامه خاص ارائه و در کنار آن هیات هندبال هم برنامه استانی دارد که تلفیق آنها برنامه سالیانه را شکل می‌دهد.

الماسی ادامه داد: تا الان دو دوره کلاس درجه سه و یک دوره کلاس درجه دو مربیگری بانوان در این چند سال در استان برگزار شده است.

رئیس هیات هندبال استان گفت: مشکلات رشته هندبال در استان سالن و سانس تمرین وجود ندارد و در مرکز ایلام ورزشکاران باید از سالن دانشگاه‌ها و ادارات استفاده کنند اگر امکان و حمایت از این رشته صورت بگیرد قطعاً در سطح کشور بیشتر مطرح خواهیم شد.

وی در پایان گفت: مسئولیت رئیس هندبال منطقه غرب کشور و رئیس انجمن هندبال دانشگاه‌های کشور با بنده است با حمایت مسئولین می‌توانیم از این ظرفیت برای پیشرفت هندبال استان استفاده کنیم./ح

 

بیشتر بخوانید 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار