مدیرعامل آبفا،
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام در خصوص احتمال جیره‌بندی آب در تابستان گفت: از شهروندان می‌خواهیم با توجه به وضعیت موجود، الگوی مصرف را رعایت کنند و اگر شهروندان تا ۱۵ درصد مصرف آب صرفه‌جویی کنند می‌توانیم از بحران آب در تابستان خشک امسال رهایی یابیم تا نیاز به جیره‌بندی نباشد.
کد خبر: ۱۰۴۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵ 02 June 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ پرویز ناصری اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های پی درپی وکاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا، پدیده ریزگردها مصرف آب را بیش از اندازه کرده است‌.

وی افزود: طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیادی جهت تامین آب هم استانی ها صورت گرفته، چشمه های بسیاری بهسازی شده است، مخازن جدید زیادی ساخته و در دست احداث می باشد، شبکه های فرسوده بهسازی و خطوط انتقال جدید تعریف و اجرایی شده، اما نکته غیرقابل انکار این است که منابع تامین آب، محدود هستند و می طلبد که همه، مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام یادآور شد: رعایت اصول صرفه‌جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده و با مشاهده وضعیت فعلی آب، کاهش بارندگی ها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

ناصری با بیان اینکه ضروریست برای گذر از تنش آبی، صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه تمام کارها قرار دهیم، تصریح کرد: حفاظت از آب بسیار ساده است  و می توانیم  این کار را در خانه از خودمان شروع کنیم ، یک قدم کوچک می تواند صدها لیتر به ذخیره آب اضافه کند و با اقدام هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل و... مسائل را به گونه ای مدیریت کنیم تا امکان تامین آب برای همه هم استانی ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه شروع گرمای هوا باعث استفاده مردم از کولرهای آبی می شود، افزود: هر کولر آبی به‌طور متوسط ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف دارد که از مردم خواهشمندیم دور کولر آبی را در حالت کند قرار داده و اگر کولرها در معرض نور آفتاب قرار دارند، آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب‌شان افزایش می‌یابد و این در حالی است که قرار گرفتن کولرها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن‌ها، ضمن افزایش کارایی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدر رفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاههای اجرایی و ارگانهای دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و اظهار داشت: مشارکت عمومی مشترکان در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

ناصری خاطرنشان کرد: چنانچه ۱۵ درصد مصرف را کاهش دهیم می توانیم با همیاری یکدیگر مشکلات کم آبی و قطعی آب را با چالش کمتری پشت سر گذاریم./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار