جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام:
جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام از شناسایی و دستگیری فردی که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان اینترنتی و بازاریان در سطح شهرستان دهلران نموده بود خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰ 29 May 2022

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ حسین نجفی بیان داشت: در پی وصول پرونده‌های متعدد و شکایت شهروندان دهلرانی که قصد فروش کالای خود در وب سایت‌های درج آگهی داشتند و از آن‌ها با روش ارائه رسید جعلی کلاهبرداری مالی شده بود، رسیدگی این موضوع در دستور پلیس فتا شهرستان دهلران قرار گرفت.

او تصریح کرد: مالباختگان، عمدتا صاحبان مشاغل و فروشگاه‌های سطح شهر در فضای حقیقی و سایبر بودند که کالای خود را در وب سایت‌های درج آگهی برای فروش می‌گذاشتند.

جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: شاکیان در تحقیقات اولیه عنوان داشتند که فردی به بهانه خرید کالای آگهی شده به آن‌ها مراجعه و در هنگام پرداخت وجه با استفاده از نرم افزار‌های رسید ساز جعلی اقدام به ارائه رسید‌های جعلی انتقال وجه اینترنتی کرده است.

او افزود: کارشناسان پلیس فتا شهرستان دهلران با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی وی را دستگیر کنند.

او اظهار کرد: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد جهت ناشناس ماندن از سیم کارت‌هایی با هویت جعلی و تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کرده است.

او با بیان اینکه ارزش ریالی مبالغ کلاهبرداری شده در حدود یک میلیارد ریال می‌باشد، گفت: مبالغ مذکور پس از کسب مجوز قضائی، به حساب مالباختگان عودت شد.

او سادآور شد: چنانچه اشخاص دیگری با روش ذکر شده مورد کلاهبرداری واقع شده اند جهت پیگیری پرونده به پلیس فتا شهرستان دهلران مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند و با دریافت پیامک بانکی تراکنش‌های حساب بانکی را بررسی و قبل از تحویل کالا از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار