رئیس کل دادگستری ایلام ؛
رئیس کل دادگستری ایلام بیان داشت:در جهت اجرای امر مقام معظم رهبری در استان شورایی به نام شورای رهنمون قضایی استان راه اندازی شده است که این شورا متشکل از قضات باسابقه که در دادگاه تجدید نظر استان هستند، فعالیت خود را شروع کرده است.
کد خبر: ۱۰۴۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰ 26 May 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ علی محمدی افزود: در این شورا رسیدگی به ۱۰ جرم برتر استان مورد بررسی قرار گرفته که هر کدام از این جرائم از نظر قانونی ، احراز ارکان مادی و معنوی و قانونی جرم مورد بحث و بررسی و کاربرگی برای هرکدام از این جرائم تهیه و در اختیار قضات رسیدگی کننده قرار می گیرد.

وی گفت:  در مرحله بعد خواسته هایی که از نظر حقوقی پیچیدگی دارند این شورا مورد بررسی و نظریات خود را در قالب نظریات تخصصی به قضات رسیدگی کننده ارائه می دهد و قضات با توجه به استقلال در رسیدگی می توانند از این نظریات استفاده کنند.

علی محمدی ادامه داد: کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، کم کردن اطاله دادرسی، استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و هیئت صلح برای تعیین تکلیف پرونده هایی که امکان صلح و سازش دارند، به جد دنبال می شوند.

وی بیان داشت:  پرونده های کثیرالشاکی هم یکی دیگر از محورهایی است که می تواند در این شورای رهنمون قضایی استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد که ارائه راهکار مناسب برای اطاله دادرسی و اتقان آرا قضایی می باشد.

علی محمدی  اهتمام ویژه به تکریم ارباب رجوع و ملاقات عمومی قضات در روزهای دوشنبه با مردم را مهم  برشمرد و گفت : در جهت جوابگویی به مسایل قضایی مردم این مهم نیز با جدیت و بیش از پیش دنبال می کنیم./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار