اینکه مدیران اقتصادی با پرخاش رسانه های استان را به عدم آگاهی در خصوص طرح اقتصادی دولت خطاب می کنند، نشان گرفته از نگاه ناقص این مدیران به نقش سازنده رسانه ها در همراه نمودن مردم با این طرح سراسر حاشیه و پر سر و صدا بود
کد خبر: ۱۰۴۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 21 May 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::امروز در راستای تبیین طرح مردمی سازی یارانه ها از سوی دولت ،به همت شورای اطلاع رسانی دولت در استان نشستی با حضور مدیران دستگاههای اقتصادی نظیر ،معاون اقتصادی استاندار و مدیران کل جهاد ،صمت ،کار و‌تعزیرات حکومتی و جمعی از مدیران رسانه های دولت برگزار شد .

اینکه رسانه ها بعنوان رکن مهم تبیین کارکردهای عمومی در مسیر اقناع سازی و همراه نمودن افکار عمومی بدلیل یدک کشیدن نمایندگی افکار عمومی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند تردیدی نیست .

دنیای امروز دنیای رسانه بر بستر فضای مجازی است ،به طور قطع هر سیستم سیاسی که از توان همراه نمودن این بخش مهم برای تبیین برنامه های خود بهره مند شود ،در اصل گام بزرگ موفقیت خود را برداشته  است .

دولت در استان ایلام نیز بدلیل بهره مندی از ظرفیت عظیم رسانه های پویا و اثر گذار ،همواره در بزنگاههای حساس نظیر همه گیری کرونا و اخیرا نیز طرح مردمی سازی یارانه ها ،توانسته است گامی رو به جلو نسبت به دیگر نقاط کشور بردارد .

اینکه در دوران شیوع همه گیری رسانه ها بارها برای مددبه دولت پای به میدان اقناع سازی گذاشته تا در اوج بحران، مردم را در خانه نگه داشته و یا متعاقب اجرای طرح اخیر توزیع یارانه ها ،رسانه ها سهم بسزایی در اقناع و همراه نمودن مردم نشان دادند ،این معنایی جز قدرت رسانه در ایلام به همراه نخواهد داشت ‌

اما امروز شاهد بودیم به رغم اعتراف چندباره مدیران ارشد اجرایی و امنیتی استان به نقش محوری رسانه های ایلام در تبیین طرح های مهم و بحران های متعدد ،امانگاه برخی مدیران استان همچون معاون اقتصادی و تعزیرات در خصوص کارکرد رسانه های استان در مقوله طرح اقتصادی نگاهی از بالا به پایین و حق به جانب بود .

اینکه مدیران اقتصادی با پرخاش رسانه های استان را به عدم آگاهی در خصوص طرح اقتصادی دولت خطاب می کنند، نشان گرفته از نگاه ناقص این مدیران به نقش سازنده رسانه ها در همراه نمودن مردم با این طرح پر سر و صدا بود .

معاون اقتصادی و مدیر کل تعزیرات استان به گونه ای رسانه ها را در اجرای طرح اقتصادی خطاب می کنند که ؛

 

اولا فراموش نموده اند که اگر رسانه های استان نبود ،زبان الکن مدیرانی که طرف شکایت و انتقاد مردم قرار دارند ،هرگز یارای مقابله با خشم انباشته شده مردم را نداشتند.

دوم اینکه رسانه ها نماینده افکار عمومی قلمداد می شوند ،نه مسیول روابط عمومی دستگاههای اجرایی و اقتصادی استان !!یا عضو موظف شورای اطلاع رسانی دولت به حساب نمی آیند که تمام اعتبار خود را برای توجیه سازی طرح های اقتصادی سراسر نقص دولت ها هزینه نمایند.

مدیران اقتصادی استان و تعزیرات خود قبل از هر کس دیگری به ضعف ها و کاستی ها این طرح اقتصادی در تعمیم عدالت اقتصادی در بین لایه ها و دهک های متعدد مردم شناخت کامل دارند .

از سویی نیز می دانند که در این مدت رسانه ها چگونه با هزینه کرد از اعتبار خود برای اقناع و امنیت آفرینی در جامعه محروم ایلام از هیچ تلاش ،تعامل و همگرایی با دولت در استان فروگذار نبودند.

حال که احساس می کنند خر آنان از پل گذشته است و خطری در پیش روی خود احساس نمی کنند ،بادی به غبغب انداخته و رسانه ها را متهم به ناآگاهی در خصوص طرح اقتصادی دولت می کنند.

یادتان نرود که رسانه نماینده افکار عمومی است و هرگاه احساس کند با اجرای طرحی منافع عمومی مردم در معرض تهدید یا فرسایش قرار می گیرد بدون ملحوظ دانستن نگاه جانبدارانه سیاسی و باندی در مقابل آن خواهند ایستاد

بنابراین توصیه می شود با توجه به اینکه هم دولت در استان نوپاست و هم اینکه طرح اقتصادی اخیر دولت همچون نهالی تازه هنوز جان نگرفته است ،بزودی نقش رسانه ها را فراموش نکنید .

البته بازهم تکرار میکنم ،فراموش نشود، همراهی رسانه ها بر مبنای منافع ملی کشور ترسیم شده است ،نگاه آنان به جامعه نگاه همان کشتی سوراخ است !

پس عنایت فرمایید هرگز رسانه ها را ابزار پیش برنده اهداف و ماله خرابکاری های خود قلمداد نکنید و تصور قرار گرفتن رسانه در سبد روابط عمومی دستگاههای اجرایی را از ذهنتان خارج کنید

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
نوشتید رسانه ها نماینده افکار عمومی قلمداد می شوند ،نه مسئول روابط عمومی دستگاههای اجرایی و اقتصادی استان !!اتفاقاً برعکس هست وقتی مدیران دستگاهها پس از مصاحبه های خبری بدون هدیه و پیشکش بی نصیبتان نمی کنند به نظر شما رسانه ها افکار عمومی هستند ؟؟ بس است دیگر تابناک خودت نفهمی !!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار