استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: ایجاد اشتغال زایی، کمک به معیشت مردم و رونق اقتصادی از اهداف اصلی بازگشایی بازارچه هلاله شمالی است.
کد خبر: ۱۰۴۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۳ 21 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا در حاشیه بازدید از بازارچه مرزی هلاله شمالی که با حضور معاونان عمرانی و اقتصادی، فرمانده مرزبانی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان انجام شد، هدف اصلی از راه اندازی این بازارچه را

اشتغال زایی و کمک به معیشت مردم استان اعلام کرد و افزود: صادرات از مرز هلاله شمالی به عراق و بازگشایی این مرز در بحث اشتغال، تولید و تثبیت پنج هزار نفر جمعیت مرزی استان بسیار مهم و اثر گذار است.

استاندار ایلام با اشاره به انجام صادرات از این مرز افزود: خوشبختانه قبل از ایجاد زیرساخت ها از طریق مرز هلاله شمالی صادرات داشتیم.

وی ادامه گفت: با توجه قراردادهایی که بین تجار ایرانی و عراقی منعقد شده است انشاءالله بعد از ایجاد زیرساخت ها صادرات و مراودات تجاری نیز از سر گرفته می شود.

بهرام نیا با اشاره به زیرساخت های در مرز هلاله شمالی و اقدامات انجام شده در این راستا، گفت: تعدادی کانکس در محل بازارچه مستقر شده، برق به صورت ژنراتور تامین شده، آب بصورت تانکر سیار فا فراهم است و فیبر نوری نیز در دست اقدام بوده و جاده ای هم به طول دو و نیم کیلومتر احداث شده و محل بازارچه هلاله شمالی نیز زیر سازی و تسطیح شده است.

وی از همه مدیرانی که به صورت جهادی در بحث ایجاد زیرساخت های مرز هلاله شمالی وارد عمل شدند، قدردانی کرد و گفت: امروز تنها بازارچه ای که در استان فعال شده بازارچه هلاله شمالی است و تلاش داریم مرز چیلات و چنگوله را نیز بازگشایی کنیم.

بهرام نیا تاکید کرد: باید در طول ۴۳۰ کلیومتر مرز مشترک استان ده‌ها معبر و بازارچه مرزی این چنینی برای توسعه صادرات و و دیگر مراودات تجاری ایجاد کنیم که در وهله نخست اولویت اصلی ما سه مرز هلاله شمالی، چنگوله و چیلات است.

وی اضافه کرد: همه دستگاه های امنیتی و انتظامی، مرزبانی، راهداری، صمت و اتاق بازرگانی بصورت همه جانبه در بحث بازگشایی و ایجاد زیرساخت های مرز هلاله شمالی پای کار آمده‌اند تا این ظرفیت بالقوه، بالفعل شود و در ادامه برای تحقق این مهم بصورت گام به گام در حال حرکت هستیم.

استاندار ایلام با قدردانی از رسانه های استان و صدا و سیما گفت: هر چقدر فضای وحدت و همدلی در استان برقرار باشد می توانیم در تقویت موضوعات اقتصادی استان نیز موفق تر باشیم.

وی در ادامه گفت: در آینده نزدیک برای بازگشایی بازارچه های چنگوله و چیلات با طرف های عراقی های دیدارهای دو جانبه ای خواهیم داشت و همه مردم استان بدانند که در بازگشایی مرز های نگاه قبیله ای، عشیره ای و منطقه ای اعمال نشده است و مزیت بازگشایی این سه مرز برای کل استان خواهد بود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار