حال این سوال مطرح است اگر پتروشیمی دهلران جذب نیروی غیر بومی را در اولویت خود دارد چرا لیست درخواست به کار گیری نیروی بومی به دفتر کار یابی ارائه می کندو جوانان جویای کار را سرکار می گذارد ؟
کد خبر: ۱۰۴۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶ 20 May 2022

تابناک ایلام، مجتبی کاور ::همواره اشتغال واستفاده از ظرفیت نیروی بومی یکی از مهترین دغدغه های مردم ومسئولان استان ایلام بوده وهست .متاسفانه وجود شرکت ها وپیمانکاران غیر بومی در پروژه های بزرگ وکوچک سبب شده که اکثر نیروهای غیر بومی جایگزین نیروی بومی شوند و اگر اندک فرصت استفاده از نیروهای بومی هم فراهم شده ؛بدون شک نور چشمی های مسئولان در اولویت هستند هرچند در دوره جدید این مهم بسیار کم رنگ شده است کم رنگی که زیاد خوشایند نماینده حوزه انتخابیه دهلران نیست.

چرا که در این دوره با وجود نظارت دستگاه های نظارتی و دادستانی دیگر دست نماینده واطرافیان وی که زمانی حق جذب و دخالت در معرفی نزدیکان خود را داشتند کوتاه شده است که بیانگر عزم و جدیت دستگاه های نظارتی و دادستانی در بحث نظارت دقیق بر لیست اشتغال دارد .

علیرغم اینکه این روزها مسئولین استان وشهرستانی با تکیه بر جذب نیرو در شرکتهای پتروشیمی وان جی ال دهلران برای کاهش نرخ بیکاری در استان و شهرستان در تلاش هستند ، اما خبرهای ناخوشی از این شرکت ها به گوش می رسد چرا که در هفته ها و روزهای گذشته برخی از شرکت های فعال در پتروشیمی دهلران ده ها نفر غیر بومی را جذب کردند که این امر بیانگر عدم توجه مسئولان پتروشمی دهلران به چارچوب تعریف شده و نظارت اداره کار در جذب نیرو شهرستان دهلران است .

حال این سوال مطرح است که چرا شرکت های فعال در پتروشیمی دهلران برابر درخواست که از کاریابی برای جذب نیرو داشته اند استفاده نمی کند ؟ مگر نه چندین لیست در دوماه گذشته به پتروشمی دهلران در رشته های مختلف که اکثر آنها بومی و بنا به خواست پتروشمی دهلران بوده که با نظارت دستگاه های نظارتی و دادستانی در اختیار شرکت ها قرار گرفته است استفاده نشده است ؟

حال این سوال مطرح است اگر پتروشیمی دهلران جذب نیروی غیر بومی را در اولویت خود دارد چرا لیست درخواست به کار گیری نیروی بومی به دفتر کار یابی ارائه می کندو جوانان جویای کار را سرکار می گذارد ؟ 

امید است شورای تامین شهرستان ، دستگاه قضا ، مسئولان مرتبط با کار پیگیری موضوع را در دستور کار خود داشته باشند و ازهمه مهتر مدیر عامل پتروشمی دهلران جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به سوالات رسانه ها نشست خبری در دستور کار خود داشته باشد لازم به ذکر است اسامی نیروهای غیر بومی که طی هفته ها و روز های گذشته بدون طی کردن روال قانونی در پتروشیمی دهلران جذب شده اند نزد این رسانه محفوظ می باشد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار