شرایط به شکلی بود که وقتی ۳۰ دقیقه بعد از دستور ترک زمین از سوی داور، ماموران یگان ویژه قصد داشتند یحیی گل‌محمدی را به رختکن منتقل کنند با وجود اسکورتی که انجام شد و با وجود آن که به وی کلاه‌خود داده بودند، باز هم مورد اصابت سنگ و اشیاء قرار گرفت
کد خبر: ۱۰۴۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰ 21 May 2022

 

باشگاه پرسپولیس با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اتفاقات دیدار تیمش برابر تراکتور در ورزشگاه یادگار امام تبریز واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

« فوتبال ایران امشب (پنج‌شنبه) شبی دردناک را تجربه کرد و آن چه روی داد نتیجه برگزاری مسابقه به هر قیمت و بدون توجه به امنیت جانی اعضای تیم‌ها بود. این مسابقه از همان ابتدا، شرایط شروع شدن نداشت و جراحت بزرگ به فوتبال ایران وارد شد.

باشگاه پرسپولیس در اولین فرصت شکایت خود از اتفاقات پیش آمده را تقدیم مراجع ذیربط خواهد کرد ولی موضوع فراتر از این مسایل است و اقدامی جدی لازم است تا حداقل فوتبال صحنه رفتارهای این‌گونه نباشد که شعارها و حمله به قصد جرح بخش‌هایی از آن بود.

امیدواریم این بار چون سال گذشته به خاطر اتفاقاتی که تماشاگران در شهری دیگر رقم زدند، پرسپولیس محروم نشود.

بیانیه پرسپولیس علیه فدراسیون: چرا درآن جو بازی برگزار شد؟

باشگاه پرسپولیس پیش از این نگاه مثبت و روشن خود نسبت به شهر و مردم تبریز را نشان داده است. چه چیزی بالاتر از این که همین چندی پیش مشتاق بودیم میزبانی خارج از خانه خود را در این شهر و میان هموطنان تبریزی برگزار کنیم. به طور قطع چنین اتفاقاتی، چنین تعلق خاطری را خدشه دارد نخواهد کرد. رسیدگی قانونی به آن‌چه در این بازی روی داد، موضوعی جدای از این مسایل است.

شرایط نامناسب برای برگزاری این مسابقه، پیش از شروع آن هویدا بود. حضور بیش از ۳۰ درصدی تماشاگران‌ در ورزشگاه، فحاشی و حمله با سنگ و اشیاء دیگر، قبل از مسابقه آغاز شده بود و عدم امکان مهار شرایط نیز معلوم بود. قبل از مسابقه وقتی یحیی گل‌محمدی همراه با دستیار خود برای بررسی شرایط زمین وارد شدند، با این مسایل روبه رو بودند که سنگی هم دستیار سرمربی پرسپولیس را از ناحیه پهلو دچار جرح کرد.

این رویه در هنگام گرم کردن بازیکنان پیش از شروع مسابقه ادامه پیدا کرد و آنها با پرتاب سنگ رو به رو شدند. نمایندگان پرسپولیس به ناظر مسابقه تذکر دادند که شرایط امنیت جانی برای اعضای تیم فوتبال پرسپولیس فراهم نیست. تمام قوانین بین‌المللی و داخلی تکلیف را در این شرایط معلوم می‌کند اما بازی شروع شد بدون این که این مسایل مرتفع شده باشد!

در جریان مسابقه فحاشی، توهین و سنگ‌پراکنی ادامه داشت و هنگام ضربات کُرنر تشدید می‌شد. ترابی، عالیشاه و رضاییان از جمله بازیکنان پرسپولیس بودند که روی ضربات کُرنر با پرتاب سنگ و اشیاء مورد هدف قرار گرفتند و آسیب‌هایی دیدند. در نیمه دوم شرایط به مراتب بدتر هم شد.

سرمربی پرسپولیس که در شروع بازی هنگام رفتن به سکوها با وجود اسکورت پلیس و همراهان مورد اهانت و حمله قرار گرفته بود با وجود تلاش ماموران و مسوولان برگزاری مسابقه به جهت پرتاب اشیاء و سنگ نتوانست در رختکن حضور پیدا کند. همین امر به تنهایی کافی بود که مشخص سازد این مسابقه شرایط ادامه ندارد. در نیمه دوم حتی بازیکنان ذخیره به جهت عدم امنیت نتوانستند برنامه گرم کردن را انجام دهند. اعضای تیم فوتبال پرسپولیس در تمام این زمان‌ها، در حالی که جان‌شان در امان نبود وادار به ادامه مسابقه شدند. آن چه مشخص است این که تدابیر لازم روی سکوها از قبل مسابقه برای برگزاری امن این بازی اتخاذ نشده بود. البته در تمام این مدت نیروی انتظامی و یگان ویژه تمام تلاش خود را به کار بستند. تماشاگران حاضر به استناد گزارش‌های خبرگزاری‌ها و شاهدان عینی حتی به درخواست‌های اعضای تیم خودشان توجه نداشتند که این امر گواهی بر وخامت شرایط بود.

در دقیقه ۶۰ بازی، داور مسابقه ناچار از توقف مسابقه شد که این بار هم بازی بدون آن که مشکل برطرف شود با وساطت ناظر مسابقه شروع شد ولی پنج دقیقه بعد همان مسایل تکرار شد که داور دستور پایان بازی و رفتن به رختکن را داد. شرایط به شکلی بود که وقتی ۳۰ دقیقه بعد از دستور ترک زمین از سوی داور، ماموران یگان ویژه قصد داشتند یحیی گل‌محمدی را به رختکن منتقل کنند با وجود اسکورتی که انجام شد و با وجود آن که به وی کلاه‌خود داده بودند، باز هم مورد اصابت سنگ و اشیاء قرار گرفت که باعث آسیب وی شد. همچنین  افسر امنیتی پرسپولیس مجروح شد و  عکاس و فیلمبردار تیم از ناحیه دست با برخورد سنگ روبه رو شد.»

تراکتور و پرسپولیس دیروز(پنج‌شنبه) در چارچوب هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم رفتند اما این دیدار به دلیل جنجال تماشاگران تراکتور نیمه‌کاره باقی ماند و داور در دقیقه ۷۲ و در ساعت ۲۰:۳۶ بازی را متوقف کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار