شب گذشته سارقان مسلح با ورود به منزل یکی از فرمانداران اسبق استان و با گذاشتن لوله اسلحه گرم بر شقیقه وی تمام دار و ندار منزل وی را به تاراج بردند.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹ 18 May 2022

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::سرقت پدیده ای مذموم در تمامی جوامع است متعلق به این زمان نبوده بلکه از دیرباز سایه اش بر زندگی مردم حضور داشته و همچنان هم استمرار خواهد داشت.

بررسی برخی پرونده های گشوده شده از برخی سرقت ها و زورگیری های به وقوع پیوسته نشان می دهد که برخی افراد ولو با بهره مندی از وضعیت مطلوب زندگی و به رغم دستگیری های متناوب، از آن به عنوان یک عادت یا رفتار بهره گیری می کنند.

اما گاهی با سیطره مشکلات و گرفتاری ها بر زندگی مردم ،کاهش مشاغل و در تنگنا گرفتن معیشت منجر به بروز رفتارهای های خارج ازکنترلی خواهد شد که گاها با رفتارهای خشونت‌آمیز نظیر قتل ،ورود پرخاشگرانه به حریم امن  و تهدیدو ارعاب توام می شود.

امروز خبر گروگان گیری خونین اداره کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان  استان که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد یازده نفر از کارکنان این دستگاه شد ،خبر دیگری از همین جنس ، اما در مقیاس کوچکتری را به محاق برد که در همین شهر خودمان ایلام به وقوع پیوست .

شاید اگر بگوییم شکل گیری این نوع پدیده مذموم که در کمتر از یک هفته از سرقت مسلحانه یک طلافروشی در شهر ایلام انتشار خبر آن را شاهد بودیم ،بطور مستقیم ریشه در معیشت مردم دارد ،برخی آن را با نگاه‌های سیاسی آلوده کرده تا رسیدگی به کنه آن را به حاشیه ببرد و مسیرها برای بررسی آن را تا حدودی مسدود نماید .

اما ماجرا چیست ؟!
شب گذشته سارقان مسلح با ورود مسلحانه به منزل  یکی از فرمانداران اسبق استان و با گذاشتن لوله اسلحه گرم بر شقیقه وی ،دار و ندار منزل وی را به تاراج بردند .

فرماندار اسبق یکی از شهرستان های استان این رویداد تلخ را برای خبرنگار ما اینگونه تشریح نمود ؛ساعات ابتدایی شب گذشته چند سارق مسلح به درون حریم امن زندگی وی وارد و با استفاده از فشار سلاح گرم ،وی را به گروگان گرفتند تا دیگر همراهانش با صبر و حوصله اسباب و اثاثیه منزلش را به مثابه یک اسباب کشی عادی به سرقت ببرند.

در آخرین لحظات این سرقت ناجوانمردانه ،فرماندار اسبق با استفاده از لحظه ای غفلت سارقان ،دکمه ریموت دزدگیر را به فشار داد تا با صدا در آمدن آژیر دزدگیر ،یکی از همسایگان نظامی سر برسد .

با این وجود حتی حضور همسایگان هم مانع از این سرقت خشن نشد و رها شدن صاحبخانه از چنگ سارقان مسلح هم کمکی به بازستاندن اموال و اثاثیه منزل نکرد ،تا از کلی اموال به سرقت رفته فقط یک دستگاه تلویزیون برای وی باقی بماند .

هر چند اتفاق تلخ امروز به تنهایی از ظرفیت کافی برای رنجور نمودن مردم استان برخوردار بوده و دوست نداریم در این وانفسای بهم ریختگی روح و روان مردم ،مسیر دیگری را برای رنجش خاطر مردم بگشاییم ،اما از سویی نیز نمی توان بر این وضعیت هم چشم بست و در سکوت مطلق در جستجوی راه حلی برای جلوگیری از آن و تامین آرامش شهروندانمان باشیم.

پی نوشت ؛

بنابر خبری که همکنون از سوی یک منبع مطلع یه دست ما رسید ،متعاقب  خارج نمودن اسباب و اثاثیه منزل از سوی سارقان ،گشت نیروی انتظامی در منطقه حاضر شده و پس از تعقیب و گریز و شلیک به سوی خودرو سارقان ،یکی از آنان از ناحیه پا مجروح و اموال مسروقه از سوی پلیس ایلام توقیف می شود .

تابناک ایلام از حضور و هوشیاری مامورین گشت نیروی انتظامی استان ایلام قدردانی به عمل می آورد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار