مدیر کتابخانه‌های عمومی استان ایلام بیان کرد: در کل استان ۵۳ کتابخانه شامل ۳۳ کتابخانه شهری، ۱۴ کتابخانه روستایی و ۶ کتابخانه مشارکتی وجود دارد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰ 19 May 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛سمیه حیدری افزود: در چند ماه آینده کتابخانه شهید غیوری در شهرک اسلامیه شهرستان مهران افتتاح خواهد شد؛ این کتابخانه به عنوان حق انتفاع است که طی قرارداد توسط یک خیر با کتابخانه‌ها منعقد و ساختمان در اختیار نهاد قرار داده و امکانات کتابخانه به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان توسط بنیاد قلم چی تامین شده است.

وی گفت: یکی از کتابخانه‌ها در شهر صالح آباد که زمین آن توسط شهرداری اهدا شده و دیگری کتابخانه سرتنگ در شهرستان سیروان، کتابخانه زرانگوش شهرستان بدره و کتابخانه مهر در شهرستان ملکشاهی که این تعداد در مناطق محروم و روستایی و فاقد کتابخانه احداث خواهند شد.

حیدری بیان داشت:جشنواره رضوی که یک رویداد بزرگ فرهنگی است که اختتامیه آن در دهه کرامت برگزار می‌شود که حدود ۱۴۴۵۰ شرکت کننده داریم.

وی ادامه داد: برای روستاهای دارای جمعیت ۲۵۰۰ نفر این مجوز از طرف سازمان کتابخانه‌ها داده شده که نسبت به احداث کتابخانه با استانداردهای کامل اقدام کنند اما در کنار این طرح پیشخوان کتابخانه‌ها در سطح نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ایجاد شده است؛ در استان ایلام طی یک تفاهم نامه با سایر دستگاه‌ها از جمله سپاه، آموزش و پرورش، دهیاری‌ها یک فضایی در اختیار کتابخانه‌ها بگذارند و سازمان کتابخانه‌ها تجهیزات و کتاب را در اختیار پیشخوان قرار خواهد داد.

وی افزود: در شهرستان هلیلان کتابخانه بنیاد علوی ایجاد شده که این کتابخانه همچنین به عنوان مرکز فعالیت‌های جهادی بنیاد علوی انتخاب شده است،

حیدری خاطرنشان کرد:کتابخانه‌ها بیشترین ارتباط با نسل جوان و مخاطبین را به صورت روزانه دارد که اقدامات مهمی در این زمینه انجام داده است؛ از جمله تشکیل محافل ادبی که اولین هدف از تشکیل این محفل ادبی، پایگاهی ادبی برای جوانان ایجاد شود تا بتوان مفاخر و مشاهیر ادبی را در سطح ملی و استانی معرفی کنیم./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار