جناب استاندار !ریزگرد ها بحرانی خارج از دسترس مدیریت استان است ،بحران‌ واقعی ریشه در مدیران ترسویی است که با علم به حقیقت موجود از ترس ازدست دادن جایگاه مدیریتی خود ،اوضاع را وارونه به مدیریت استان گزارش می کنند 
کد خبر: ۱۰۴۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲ 17 May 2022

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی ::از قضای بد روزگار ،استان مرزی ایلام با کشوری همسایه شده است که حاکمیت آن به حدی بی سامان و فشل است که بدلیل عدم اعمال قدرتمندانه بر آن  ،حتی آب رودخانه هایش را به تاراج برده اند !

 ‌از بد روزگار رییس جمهوری در کشور همسایگی شمال غرب ما و شمال کشور بحران زده عراق حکمرانی می کند که با تکیه بر تفکرات نئوعثمانیسم خود با اجرای طرح های بلند پروازانه ,سد سازی  ،تمامی صحراهای آباد عراق را به بیابان خشک و کانون ریزگردهای حال حاضر تبدیل کرده است ‌. 

آقای  استاندار! کسی از مدیران استان ایلام خشکانیدن ریشه این بحران زیست محیطی را طلب نمی کند ،چون مردم می دانند از عهده مدیریت استان خارج است .

این وظیفه نمایندگان و مسیولیت ارشد کشوری و دیپلماسی خارجی کشور ماست که باید با درک درست از شرایط زیست محیطی غرب کشور ،از طریق کنار گذاشتن مصلحت اندیشی های آلوده به ایدویولوژی و با راه اندازی دیپلماسی زیست محیطی چاره ای اساسی برای محیط زیست بحران زده استان های غربی بیاندیشند ‌. 

آقای استاندار !همه تلاش ها و فعالیت شبانه روزی شما برای بهبود وضعیت زندگی مردم و عبور از شرایط سخت حکمفرما بر زندگی مردم را می بینید و از این باب قدردان شما هستیم . 

شما در این مدت کوتاه به خوبی نمایی از یک مدیریت دغدغه مندانه بر آمده از تفکر جهادی را برای رفع و رجوع مشکلات استان به نمایش گذاشته اید و کسی منکر این تلاش های شما نیست .

ولی نمی شود منکر این اصل علمی بود که برنامه زیست محیطی در ساختار مدیریت کلان هر کشوری با هر از سیاسی،یکی از مولفه ها و بهتر بگوییم که محور اصلی توسعه کشورها به حساب می آیند .

اینجا محیط زیست بشدت بیمار است ،زیست انسانی و حیوانی و منابع طبیعی ما بشدت در معرض تهدیدات ناشی از ورود ریزگردها قرار گرفته است .

کسی از مدیریت استان انتظار مالچ پاشی پهنه گسترده بیابانهای عراق و گرفتن حقابه دجله و فرات را از اردوغان لاییک ندارد ،تنها انتظار مردم عبور به سلامت از بحرانی است که سلامت آنان را در معرض تهدید جدی قرار داده است .

اینجا بحرانی فراتر از بحران ریزگردها مردم ما را به رنج و زحمت انداخته است ،بحران مدیران عافیت طلب ترسویی که برای حفظ صندلی های مدیریت خود حتی سلامت مردم را هم به گروگان گرفته اند .

همانگونه که در مطلب پیشین در خصوص سونامی ریزگرد ها و منطق تاخیر دو ساعته ادارات به آن اشاره داشتیم ،سوء مدیریت و دستپاچگی در تصمیم گیری ها برای صیانت از سلامت مردم بیداد می کند.

همانگونه که به روشنی به آن اشاره داشتم ،گناه این تشتت در تصمیم گیری ها در حین وقوع بحران متوجه مدیرکل ستاد بحران نیست ،بلکه متوجه اعضای ترسوی این ستاد است .

مردم باید بدانند که ستاد بحران متشکل از چندین دستگاه تخصصی عضو است که مدیرکل بحران استانداری وظیفه هماهنگ کردن جلسات و ابلاغ خروجی تصمیمات آن را عهده دار است .

پس به جای اینکه کاسه و کوزه ها را سر مدیریت پرتلاش و دغدغه بحران استانداری بشکانیم ،باید یقه مدیران ترسوی عضو این ستاد را بگیریم که حاضرند برای حفظ صندلی مدیریت خود مرتکب ارایه آمارهای دروغ و غیر واقعی از وضعیت هوای استان شوند و در پایش ها غلظت ۲۸۰آلایندگی ها را ۸۰نشان دهند !

وظیفه پایش و پیش بینی وضع هوا بر عهده دو دستگاه تخصصی هواشناسی و محیط زیست قرار دارد و ستاد بحران بر اساس داده های ارایه شده از سوی این دستگاهها تصمیم لازم را برای تعطیلی مدارس و ادارات اتخاذ می کنند.

وقتی مدیر دستگاهی که پیشرفته ترین دستگاه برای پیش بینی وضع هوای آینده استان را در اختیار دارد ،با چشمانی خواب آلود ،وضعیت هوای استان را وارونه به اعضای ستاد گزارش می کند.

خروجی این می شود که ستاد بحران با اغفال ناشی از یک گزارش نادرست و خلاف واقع ،با اعلامیه های متعدد آبروی مدیریت یک استان را  دستاویز تمسخر و استهزاء فضای مجازی قراردهند .

جناب استاندار !ریزگرد ها بحرانی خارج از دسترس مدیریت استان است ،بحران‌ واقعی ریشه در مدیران ترسویی دارد که با علم به حقیقت موجود ، از ترس ازدست دادن جایگاه مدیریتی خود ،اوضاع را وارونه به مدیریت استان گزارش می کنند .

برای این دست مدیران که حاضرند برای بقای خود به هر کاری دست بزنند ،قربانی کردن سلامت مردم استان کاری ندارد !این دست مدیران شاید بله قربان گوهای قهاری باشند ،اما در اصل اینها تمامی دستاوردهای مدیریتی استان را به تاراج خواهند داد .

آقای استاندار ! تا دیر نشده است بساط این مدیران مجیزگوی بی اراده ای که بخاطر حفظ جایگاه خود حاضر به بیان واقعیت هوای استان هم نیستند را جمع کنید !بخدا قسم اینها خود خود بحران هستند !

این را فراموش نکنید که مدیرکل ستاد بحران استان سیبل رفتارها و گزارشات سراسر عافیت طلبانه این دست مدیران شده است ،مدیرکل بحران فردی با جسارت ،تحصیلکرده، با تجربه و کاردانیست که این روزها تمامی اعتبار و شاخصه های مثبت مدیریتی او تحت شعاع عملکرد نادرست مدیران ترسو و عافیت طلب عضو ستاد بحران قرار گرفته است.

این دندان های لق را بکنید که خیر و مصلحت مدیریت شما در آن نهفته است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار