یک گزارش جدید نشان می‌دهد، جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله به دلیل استفاده زیاد از گوشی‌های هوشمند، دچار کاهش سلامت روانی شده اند.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰ 16 May 2022

به تازگی گزارشی توسط آزمایشگاه Sapien منتشر شده که نشان می‌دهد استفاده از گوشی‌های هوشمند می‌تواند منجر به کاهش مداوم سلامت روانی جوانان (در محدوده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال) شود.

در این گزارش آمده است که قبل از پیدایش اینترنت، زمانی که فردی به ۱۸ سالگی می‌رسید، ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ساعت را صرف تعامل با همسالان و خانواده خود می‌کرد، اما بعد از پیدایش اینترنت، این تعداد به محدوده ۱۵۰۰ تا ۵۰۰۰ ساعت کاهش یافته است.

تارا تیاگاراجان، دانشمند ارشد آزمایشگاه Sapien، می‌گوید که این کاهش تعامل اجتماعی باعث می‌شود افراد از یادگیری مهارت‌های مهمی مانند نحوه خواندن حالات چهره، زبان بدن، پاسخ‌های عاطفی مناسب، حل مشکلات و ... باز بمانند.

تیاگاراجان خاطرنشان کرد که افرادی که فاقد این مهارت‌ها هستند ممکن است در نهایت از جامعه جدا شده و به سمت افسردگی و خودکشی سوق پیدا کنند.

سلامت روانی جوانان

این داده‌ها از ۳۴ کشور به دست آمده که در آن‌ها کاهش بهزیستی روانی جوانان ۱۸ تا ۲۴ ساله، قبل از همه گیری شروع شده بود. این کاهش پس از سال ۲۰۱۰ و همزمان با افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند آغاز شد. قبل از سال ۲۰۱۰، جوانان دارای بالاترین سطح رفاه روانی بودند. از آن زمان، این روند در جهت معکوس در حرکت است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار