رئیس کل دادگستری استان ایلام؛
رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: استفاده از فرهنگ، ظرفیت ها و سنت های پسندیده مناطق مختلف استان در جهت کاهش پرونده های قضایی و توسعه رویکرد صلح و سازش توسط مصلحین یک ضرورت اجتماعی است.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ 15 May 2022

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران علی محمدی در دیدار جمعی از معتمدین استان با تاکید بر ترویج ارزش های الهی و آموزه های اسلامی اظهار داشت: شایسته است که به منظور سهولت کار و ایجاد شتاب و گشایش در روند صلح و سازش در سطح استان گزارش و اطلاعات دقیقی از پرونده هاییکه در معرض اجرای حکم قرار دارند، توسط مسئولین و مدیران قضائی در اختیار هیات های صلح و سازش قرار گیرد تا مصلحین با انگیزه و آگاهی بیشتری پیگیر حل و فصل دعاوی باشند.

وی با تجلیل از نقش اثرگذار معتمدین و هیات های صلح و سازش افزود: استفاده درست و علمی از وجود روان شناسان دارای صلاحیت به منظور بررسی دقیق حالات روحی و روانی و تقویت ، اصلاح و آرامش زندانیان و مجرمان بخصوص پرونده های قتل در اولویت دستگاه قضایی استان قرار دارد.

در این نشست که با حضور دادستان مرکز استان، مصلحین و قضات و متولیات قضایی به منظور بررسی علل و زمینه های جرائم منجر به قتل و خشونت در سالن جلسات دادگستری استان تشکیل شد، مسئول هیئت صلح و سازش دادگستری استان ایلام گفت؛ در راستای دقت نظر و صیانت از قانون ، مراعات موازین اسلامی و رعایت شئونات اجتماعی آئین نامه اجرائی فعالیت ها و اقدامات هیات های صلح (ستاد صبر ) استان با مساعدت دادگستری تهیه و بعنوان تقشه راه مصلحین مورد استفاده معتمدین قرار می گیرد.

منصور غلامی از تشکیل و به روزرسانی عملکرد هیات های صلح و سازش در همه شهرستان های استان خبر داد و افزود: طی ۱۰ ماهه گذشته ۱۲ مورد از پرونده های قتل در استان توسط مصلحین به صلح و سازش ختم شده و ۶ مورد دیگر نیز در دستور کار هیات های شهرستان ها قرار دارد./م

بیشتر بخوانید ::
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار