سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام؛
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام بیان کرد:۲ میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی ایلام در نمایشگاه حلبچه عراق به فروش رسید.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۵ 12 May 2022

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی مطرح کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی شهر حلبچه عراق از پانزدهم تا هفدهم اردیبشت ماه سال جاری برگزار شد، ایلام نیز با شرکت صنعتگران صنایع‌دستی شاخص استان نظیر چیت‌بافی، حصیربافی، گلیم‌بافی و چرم‌دوزی و غیره در این نمایشگاه حضور یافت.

وی گفت: شرکت در این نمایشگاه منجر به عقد قرارداد صنعتگران ایلامی با سرمایه‌گذاران برای فروش محصولات صنایع‌دستی حلبچه شد.

شریفی ادامه داد: گلیم نقش برجسته مهم‌ترین و شاخص‌ترین صنعت دستی و بومی استان است و ایلام با توجه به شاخص‌هایی از جمله پیشینه و تعداد بالای افراد شاغل در این صنعت، به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته معرفی شده است.

وی بیان کرد: با ایجاد بازارچه های عرضه صنایع دستی بتوانیم علاوه بر صادرات محصولات صنایع دستی و ارز آوری برای کشور، بر میزان اشتغال زایی در این حوزه بیفزاییم.

شریفی گفت:  این نمایشگاه برای نخستین بار و با حمایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و تاکیدات و حمایت های استاندار ایلام در راستای معرفی و حمایت از صنایع دستی با حضور صنعتگران ایلامی در اقلیم کردستان عراق برگزار شد./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار